نگران میوه شب عید سمنان نیستیم/ نمایشگاه بهاره برگزار نمی شود

سمنان – استاندار سمنان با بیان اینکه در سال جاری مایحتاج استان در زمینه پرتغال و سیب خریداری شده است، گفت: استان در زمینه تامین میوه شب عید دغدغه ای ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا خباز در خلال ستاد تنظیم بازار استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران بیان داشت: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار در سال۹۵، مصوب شد تا این ستاد جز در مواقع حساس احتمالی دیگر تشکیل جلسه ندهد و به جای آن کمیته ای کوچکتر متشکل از پنج یا شش دستگاه ذی ربط با مقوله بازار از امروز به صورت هفتگی و در آستانه شب عید به صورت دو روز در هفته و در ایام منتهی به سال نو به صورت همه شب، تشکیل جلسه دهند.

وی افزود: کار این کمیته، نظارت بر بازار، عرضه، فروشندگان، تنظیم بازار از لحاظ تزریق میوه و … است.

استاندار سمنان درباره میوه شب عید نیز، توضیح داد: مرکبات امسال با مشکلاتی مانند سرما زدگی در استان های شمالی روبرو شد اما خوشبختانه باید گفت در این زمینه در استان سمنان دغدغه ای وجود ندارد چرا که امروز میوه مورد نیاز استان در دو بخش خریداری و انبار شده و همچنین بخش دیگری از آن انبار خواهد شد که در آن سعی شده تا بهترین کیفیت نیز رعایت شود.

خباز همچنین گفت: ستاد تنظیم بازار در شب های حساس عید قطعا با نظارت بر نحوه توزیع و فروش میوه شب عید مردم، قصد دارد تا از دغدغه های عمومی پیرامون این موضوع بکاهد.

وی افزود: بدیهی است که سرما زدگی های مرکبات در شمال کشور برای ما کار مضاعف را سبب شد اما شرایط برای عرضه تمام مایحتاج میوه استان فراهم است و مردم می توانند در موعد مقرر میوه مورد نیازشان را تهیه کنند.

استاندار سمنان بیان داشت: در سال جاری نمایشگاه های عرضه بهاره دیگر وجود نخواهند داشت و بجای آن مقرر شد تا کسبه و اصنافی که خود تمایل به حضور در بازار شب عید دارند، با مراجعه به اتاق های اصناف شهرستان های استان، نسبت به اخذ تابلوی فروش ویژه و عرضه مستقیم محصولات با قیمت های پائین تر به عنوان نمایشگاه های کوچک عرضه مایحتاج شب عید اقدام کنند.

خباز افزود: بدیهی است که نظارت بر چنین اماکنی توسط تعزیرات حکومتی، اصناف و صنعت، معدن و تجارت افزایش می یابد تا مردم دغدغه ای درباره تامین مایحتاج شب عید نداشته باشند.

وی در پایان، گفت: مردم همچنین می توانند موارد تخلفات خود را به سامانه ۱۲۴ و یا فرمانداری ها، اتاق های اصناف و صنعت، معدن و تجارت و یا شهرستان های هشت گانه استان سمنان اعلام کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان