هر روز ایجاد یک شغل، تعهد میراث فرهنگی استان سمنان در سال ٩۶

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با توجه به طرح های اقتصاد مقاومتی، این اداره کل تحقق هر روز ایجاد یک شغل در سال ٩۶ را متعهد شده است.

هر روز ایجاد یک شغل، تعهد میراث فرهنگی استان سمنان در سال ٩۶

به گزارش ایرنا، حسین خواجه بیدختی روز شنبه در سی و یکمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: با توجه به شعار سال، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، ایجاد ٣۶۵ شغل در سال ٩۶ را با توجه به طرح های اقتصاد مقاومتی این اداره کل متعهد شده است.

وی اظهار داشت: توسعه اقامت گاه های بوم گردی، توسعه گردشگری الکترونیک، افزایش ظرفیت هتلینگ و ایجاد تاسیسات گردشگری خارج از ظرفیت هتلینگ از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، تجهیز کارگاه های صنایع دستی، کمک به ایجاد و پشتیبانی مراکز و دفاتر اطلاع رسانی خدمات گردشگری در استان و ایجاد ٢ اقامت گاه بوم گردی در هر روستا را از دیگر طرح های این اداره کل عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در این نشست گفت: با توجه به طرح های اقتصاد مقاومتی، این اداره کل ایجاد ٢ هزار شغل در سال ٩۶ در استان سمنان را متعهد شده است.

اسماعیل غنیان افزود: توسعه مشاغل خانگی، تشکیل شرکت های تعاونی، اجرای طرح های اشتغال عمومی، طرح کارورزی و شناسایی و رصد واحدهای مشکل‌دار و پیگیری حل آن از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی این اداره کل در سال ٩۶ عنوان کرد.

سیدحسن میرعماد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست گفت: این سازمان ایجاد سه هزار و ١٠٠ شغل در سال ٩۶ با توجه به طرح های اقتصاد مقاومتی مانند افزایش محصولات راهبردی، راه انداری واحدهای غیرفعال و حمایت از توسعه سرمایه گذاری جدید را متعهد شده است.

طرح های اقتصاد مقاومتی اداره کل بهزیستی استان سمنان نیز در این نشست، ایجاد کارگاه برای معتادهای بهبودیافته، کارگاه روغن کشی و تاسیس کارگاه ویژه معلولان اعلام شد.

در این نشست با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان، طرح های اقتصاد مقاومتی سال ٩۶ دستگاه های اجرایی اعلام شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان