هفت طرح نوسازی مدارس هفته دولت ۹۵ در استان سمنان افتتاح می شود

ابوالفضل دربانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همزمان با اولین روز از هفته دولت، روز گذشته با حضور محمدرضا خباز استاندار سمنان، ۲ طرح دبستان خیرساز موذن افتتاح و عملیات اجرایی مدرسه استثنایی تلاش خیرساز در سمنان آغاز شد.
وی تصریح کرد: دبستان خیرساز موذن در سمنان دارای ۱۰ کلاس و هزار و ۲۸۱ مترمربع ساختمان آموزشی، با زیربنای هزار ۳۳۸ مترمربع و با اجرای عملیات دیوارکشی به طول ۱۶۰ متر و محوطه سازی به میزان هزار و ۵۷۸ مترمربع، با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال به همت خیر حاج ماشاالله موذن افتتاح شد و مدرسه خیرساز استثنایی تلاش به همت خیر محمدرضا موذن، دارای هفت کلاس درس کلنگ زنی شد.
وی یاد آور شد: هر ۲ طرح در منطقه شهرک گلستان سمنان واقع است.
دربانی گفت: در شهرستان شاهرود مدرسه ۹ کلاسه سالک با حجم عملیات هزار و ۱۶۴ مترمربع و با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال و مدرسه ۱۲ کلاسه مطهری با حجم عملیاتی هزار و ۱۶۵ مترمربع و اعتبار ۱۳ میلیارد و ۹۸۱ میلیون ریال در هفته دولت امسال افتتاح می شود.
وی با اشاره به ۲ طرح اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در گرمسار که همزمان با هفته دولت ۹۵ افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: سالن ورزشی با حجم عملیاتی هزار و ۶۷۰ مترمربع و اعتبار ۱۰ میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال و مدرسه ۶ کلاسه حاجی آباد با حجم عملیاتی ۶۳۱ مترمربع و هشت میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال اعتبار افتتاح می شود.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به افتتاح سالن ورزشی خواجوی در مهدیشهر با ۵۴۰ مترمربع عملیات اجرایی و هفت میلیارد و ۲۸۳ میلیون ریال اعتبار در هفته دولت امسال، گفت: طرح استانداردسازی سامانه گرمایشی ۸۸ آموزشگاه به تعداد ۴۸۴ کلاس درس با ۴۱ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال در هفته دولت، در تمام نقاط استان افتتاح می شود.
دربانی با اشاره به عملکرد اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در سه سال دولت تدبیر و امید گفت: در دولت یازدهم احداث ۷۱ طرح آموزشی، ورزشی و فرهنگی با ۳۴۵ کلاس درس و زیربنای ۵۵ هزار و ۴۴۲ مترمربع و ۴۱۸ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال تکمیل شده است.
وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ۲۵۳ طرح استانداردسازی سامانه های گرمایش و سرمایش مدارس شامل هزار و ۴۵۶ کلاس درس با ۱۱۵ هزار مترمربع و ۶۵ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال اجرا شده است.
وی با اشاره به دیگر اقدام های نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان در دولت یازدهم گفت: در سه سال گذشته ۳۷ هزار و ۶۰ مورد خرید و ساماندهی تجهیزات آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال انجام شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان یاد آور شد: مطالعه و طراحی فضاهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی به میزان ۴۰ هزار مترمربع و مطالعه و اجرای مقاوم سازی فضاهای آموزشی به میزان ۱۷ هزار و ۴۴۲ مترمربع در سه ساله دولت تدبیر و امید در استان به پایان رسیده است.
۱۱۲ هزار دانش آموز استان سمنان در حدود ۸۰۰ فضای آموزشی تحصیل می کنند.
در هفته دولت امسال د راستان سمنان ۴۳۲ طرح مختلف با هشت هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان