هکر اینستاگرامی در سمنان دستگیر شد

سرهنگ محمدرضا فداییان، رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: متهمی که با دسترسی به حساب کاربری اینستاگرام شاکی اقدام به کلاهبرداری از سایر کاربران می کرد توسط پلیس دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ فداییان روز سه شنبه با اشاره به جزئیاتت این پرونده به رسانه ها گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی با موضوع دسترسی غیر مجاز به داده و هک صفحه کاربری اینستاگرام، رسیدگی دردستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با ارائه مستندات شاکی مشخص شد متهم یا متهمان با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در حساب کاربری شاکی، دسترسی به آن را پیدا کرده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می کردند.

فداییان افزود: کارآگاهان پلیس فتا با توجه به اهمیت موضوع و مستندات ارائه شده توسط شاکی و تحقیقات اولیه پلیسی شناسایی متهمان را در دستور کار قرار دادند و با تحلیل عملکرد متهم یا متهمان در این بستر و با هماهنگی مقام قضایی دستگیری صورت پذیرفت.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در راستای انگیزه این متهم سایبری گفت: در تحقیقات تخصصی صورت پذیرفته متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملا انکار کرد ولی با مواجه با ادله دیجیتال جمع آوری شده چاره ای جز اعتراف نداشت و ضمن اقرار به جرم خود انگیزه اش را کسب منفعت مالی بیان داشت .

این مقام انتظامی توصیه کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه های ناشناخته استفاده نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود کنند و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارف به اطلاعات کاربر می دهد ، خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده کرده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با پلیس در میان بگذارند.