۷۰۰۰ معلم در استان سمنان واکسن کرونا دریافت کردند

رییس دانشگاه علوم ‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: طبق ابلاغ دستور واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان تا کنون ۷ هزار نفر از این قشر در استان علیه کرونا واکسینه شدند.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرور استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: برای معلمانی که تاکنون واکسن نزدند آمادگی وجود دارد تا در اولین فرصت تزریق واکسن برای آنها انجام شود.

وی با بیان اینکه طی این هفته واکسن به میزان کافی به استان سمنان اختصاص داده شد و محدودیتی برای تزریق دُز دوم واکسن برای معلمان وجود ندارد، ادامه داد: تاکنون و طی همه گیری شیوع کرونا اقدامات خیلی خوبی در حوزه آموزش در استان صورت گرفته که بسیار قابل تقدیر است.

دانایی افزود: ابتلای دانش آموزان به کرونا در مدارس از نگرانی های والدین است و این مساله باعث چرخش ویروس در بین سایر افراد خانواده و جامعه خواهد شد که لازم است تا رعایت پروتکل ها در مدارس به صورت جدی اعمال و نظارت شود، لازم است تا زیرساخت ها در بحث بازگشایی مدارس در شرایط فعلی و همه گیرس ویروس کرونا، اندیشیده و تامین شود.

وی تاکید کرد: تعداد زیادی از رانندگان و سرویس مدارس در بحث حمل و نقل عمومی واکسن زدند و اگر فردی از رانندگان و سرویس مدارس از واکسیناسیون جامانده است، آمادگی برای تزریق واکسن به این افراد در استان وجود دارد.

دانایی بیان کرد: نگرانی هایی در خصوص ورود احتمالی سویه جدید کرونا به کشور و استان سمنان وجود دارد که در بحث بازگشایی مدارس نیز این نگرانی تسری پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: هیچ واکسنی در دنیا تائیدیه برای افراد زیر ۱۲ سال را ندارد و تاییدیه برای افراد زیر ۱۸ سال نیز برای تعداد معدودی از واکسن های موجود در دنیاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: واکسیناسیون برای خانم های باردار و شیرده اجباری است و فراخوان برای انجام واکسیناسیون صورت گرفته که ضرورت دارد در این خصوص توجه جدی صورت گیرد.

اکنون در استان سمنان شهرستان‌های آرادان و مهدیشهر در وضعیت قرمز تیره، سمنان، شاهرود و گرمسار در وضعیت قرمز، شهرستان دامغان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سرخه و میامی زرد کرونایی هستند.