وضعیت پایدار کرونا در سمنان با رعایت اصول بهداشتی ماندگار می‌شود

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: وضعیت پایدار کرونا در استان تنها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی تمام اقشار حفظ می‌شود.

خجسته‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: شرایط بیماری کرونا در استان سمنان به هیچ عنوان قابل اطمینان نیست و هر لحظه امکان روبه‌رو شدن با تغییر وضعیت شیوع این بیماری وجود دارد.

وی به ضرورت رعایت موازین بهداشتی به منظور جلوگیری از ابتلا به کرونا از سوی تمام شهروندان استان سمنان تاکید و بیان کرد: وضعیت ابتلا به این ویروس در استان پایدار نیست و شهروندان باید نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حساس باشند.

وی ادامه داد: اوج بیماری کرونا در استان مربوط به اواخر اسفند ۹۸ بود، به گونه‌ای که در یک روز بیش از ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی استان بر اثر ابتلا به کرونا بستری شدند.

ماسک بزنید و از اجتماعات دوری کنید

شهروندان علاوه بر استفاده از وسایل حفاظت شخصی مانند ماسک، در اجتماعات بزرگ شرکت نکنند و در سایر اجتماعات نیز فاصله‌ لازم را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در همین روزها در استان نیز مشاهده می‌شود تعداد مبتلایان و بستری شدگان در حال افزایش است، البته این به معنای موج دوم نیست، بلکه مناطقی که در دوران اوج بیماری، در آنها کمتر شاهد شیوع بودیم، در این دوره دچار ابتلای‌ بیشتر شده اند.

وی به مشارکت مطلوب مردم در اجرای طرح‌ فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره و تصریح کرد: همراهی خوب مردم و اجرای برنامه‌های موفقی مانند طرح فاصله گذاری اجتماعی، شیوع بیماری را در ماه‌های بعدی کاهش داد، جایی که بستری مبتلایان به ۳۰ نفر در یک روز هم کاهش پیدا کرد.

وضعیت قرمز استان‌های همجوار سمنان

خجسته‌پور با بیان اینکه کرونا در هفته‌های اخیر در استان‌هایی که در گذشته اوج شیوع کرونا را تجربه نکرده بودند، در حال اوج گرفتن است، خاطرنشان کرد: این به معنای موج دوم نیست، بلکه کرونا در استان‌هایی که پیش‌تر آلودگی کمتری داشتند، در حال شیوع و اوج‌گیری است.

وی با اشاره به اینکه در برخی استان‌های همجوار، شیوع فراوان ابتلا به کرونا مشهود است، بیان کرد: می‌طلبد مردم و هم استانی‌ها نسبت به رعایت ملاحظات بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

بر اساس گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر دهم تیر ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۴۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید.