کتابخانه اختصاصی سالمندان در سمنان افتتاح شد

کتابخانه تلفنی باران ویژه سالمندان سمنانی در آیینی با حضور هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده برجسته ایرانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان حسین موسوی شهردار سمنان غروب امروز در حاشیه این آیین اظهار داشت: کتابخانه تلفنی باران نخستین کتابخانه اختصاصی سالمندان است.

وی با بیان اینکه سالندان سمنانی از طریق تلفنی می توانند کتاب مورد علاقه خود را سفارش دهند، افزود: کتب سفارش شده سالمندان از طریق پیک برای آنها ارسال می‌شود.

شهردار سمنان با اشاره به اهمیت نشر فرهنگ کتابخوانی، خاطرنشان کرد: شهرداری سمنان برنامه های متفاوت و متنوعی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در حال اجرا دارد.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز کتابخانه تلفنی رنگین کمان در سمنان افتتاح شده بود یادآوری کرد: کتابخانه تلفنی رنگین کمان ویژه کودکان و نوجوانان است و در آن به همان روش کتابخانه سالمندان کتب مورد علاقه کودکان و نوجوانان برای آنها ارسال می شود.

شهردار سمنان با اشاره به استقبال خوب سمنانی ها از این کتابخانه و خدمات فرهنگی آن ادامه داد: این کتابخانه تلفنی در حال حاضر بیش از ۱۱هزار عضو رسمی دارد.

وی به پیشینه تمدنی شهر تاریخی سمنان اشاره و اضافه کرد: شهروندان سمنانی مردمی با فرهنگی اسلامی و غنی هستند و همواره از طرح های فرهنگی استقبال می کنند.

موسوی با اشاره به حضور هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده قصه های مجید در این آیین افتتاح تصریح کرد: حضور استاد مرادی کرمانی در این آیین افتتاح فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر علاقمندان سمنانی با آثار این نویسنده نامدار معاصر بود.

وی افزود: شهرداری سمنان در آینده نیز با دعوت از چهره های علمی و هنری برجسته و برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف در راستای جلب رضایت شهروندان و تجلیل از مفاخر هنری، ادبی و علمی کشور خواهد کوشید.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان