“گردشگری غذایی” در استان سمنان توسعه می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اولویت‌های این اداره کل در حوزه رونق صنعت توریسم گفت: “گردشگری غذایی” در استان سمنان توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، حسین خواجه بیدختی در پنجمین جشنواره زردآلوی بسطام در سالن ورزشی شهید چمران شهر نمونه گردشگری بین‌المللی بسطام اظهار داشت: محصولات کشاورزی و باغی و معرفی آن نقش بسیار اساسی و مهمی در رونق گردشگری غذایی دارد.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌هایی با موضوعات تولیدات کشاورزی و باغی می‌توان این محصولات را به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری بخش‌های مختلف استان معرفی کرده و از این طریق صنعت توریسم غذایی را رونق داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای شهر بسطام در تولید محصولات باغی که خود به‌عنوان یک جاذبه اکو توریسم خوب محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: معرفی ظرفیت‌های متعدد بخش بسطام به‌ویژه در حوزه باغی و کشاورزی که جاذبه مهم طبیعت‌گردی است می‌تواند گردشگران را بیش‌ از پیش برای حضور در این منطقه نمونه گردشگری جذب و جلب کند.

خواجه بیدختی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب برای برگزاری جشنواره‌های محصولات کشاورزی و باغی در استان سمنان تصریح کرد: تولید محصولات برجسته در استان سمنان مانند گردوی شهمیرزاد، پسته دامغان، زردآلو و دیگر محصولات سردرختی بسطام، انگور رودیان و مواردی ازاین‌دست که از محصولات شاخص باغی و کشاورزی در کشور محسوب می‌شود زمینه‌ای مناسب برای برگزاری جشنواره‌های محصولات باغی و کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان در همه فصول سال محصولات کشاورزی و باغی برای برگزاری جشنواره‌های با این موضوع دارد گفت: بنابراین می‌توان برای توسعه گردشگری غذایی با برگزاری جشنواره‌های این محصولات در جای‌جای استان سمنان برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان در بسیاری از حوزه‌های گردشگری بسیار مستعد بوده و زمینه توسعه برای این استان فراهم است عنوان کرد: برنامه‌های ویژه‌ای در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان برای تبدیل‌شدن این استان از معبر به مقصد گردشگران داخلی و خارجی پیش‌بینی‌شده است که با توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان سمنان به‌مرور اجرایی می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان