یک روستای بدون بیکار در هر بخش استان سمنان معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان در نشست بخشداران استان سمنان اظهار کرد: نیاز است تا دهیاران به‌منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر در سطح روستاها، در مناصب خود با قدرت و قوت از سوی شوراهای اسلامی روستاها حمایت شوند و در این راستا، بخشداران می‌توانند نقش بسیار تأثیرگذاری را ایفا کنند.

او گفت: ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات صورت گرفته از سوی بخشداران و دهیاران در بحث مدیریت مقابله با کرونا در بخش‌ها و روستاها، نیاز است تا در ادامه این مسیر نیز تلاش‌ها باقوت ادامه یابد.

با توجه به نزدیکی ماه محرم و عزای سیدالشهدا (ع) و با عنایت به صدور دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد مدیریت مقابله با کرونا، نیاز است تا بخشداران و دهیاران در بحث چگونگی برگزاری مراسم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ضمن تعامل مطلوب با روستائیان، نسبت به نظارت و بازرسی اهتمام ویژه داشته باشند.

صمیمیان ادامه داد: در تلاش هستیم تا با ساماندهی بحث شرکت تعاونی دهیاری‌ها، اتحادیه شرکت تعاونی دهیاری‌های استان را نیز تشکیل دهیم.

او گفت: در ۱۴ تیر سال جاری با حضور معاون وزیر کشور در استان سمنان، از تمبر سه روستای بدون بیکار در استان رونمایی شد و در همین راستا، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا با استفاده از ظرفیت بخش‌ها و روستاها، تا پایان سال ۱۴۰۰ در هر بخش یک روستای بدون بیکار را معرفی کنیم.

سعید متقی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان هم در همایش بخشداران استان گفت: بخشداران به‌واسطه ذات کاری خود و مواجهه مستقیم با مردم، بیشتر با مشکلات و مطالبات آنان در بخش‌ها و روستاها سروکار دارند و باید تلاش کنیم تا با تجهیز امکانات و نیروی انسانی در بحث رفع مشکلات مردم در روستاها و رسیدگی به مطالبات آنها، کمک‌حال بخشداران باشیم.

او گفت: بخشداران استان در موج اول شیوع بیماری کرونا، تلاش بسیار ارزنده و قابل‌تقدیری را داشتند که نیاز است تا همچنان به‌واسطه وظیفه انسانی و سازمانی خود، در ادامه مسیر مقابله با این بیماری نیز تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

می‌توان گفت که بخشی از موفقیت مجموعه استان در بحث مدیریت و کنترل بیماری کرونا در موج اول، مرهون تلاش‌ها و زحمات بخشداران و دهیاران در سطح بخش و روستاها بود.
در سال گذشته، ۹ دوره آموزشی ویژه بخشداران تشکیل و مستندسازی و ارائه گواهینامه آموزشی نیز انجام شد.

او ادامه داد: درخواست داریم تا در سال جاری نیز این دوره‌ها ادامه داشته باشد که تمام این تلاش‌ها درنهایت در ارائه خدمت بهتر به مردم مؤثر خواهد بود.