آبشار روزیه کجاست + تصاویر

آبشار روزیه یکی از آبشارهای زیبا در استان سمنان است که در مسیر چاشم ، خطیرکوه واقع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آبشار روزیه یکی از پدیده های زیبا و جالب توجه طبیعی سمنان است و این آبشار، در روستای کوهستانی چاشم از توابع بخش مهدیشهر، از ارتفاع ۲۰ متری به پایین می غلتد و طراوت دلپذیری در پیرامون خود پدید می آورد که هر ساله عده کثیری از دوستداران طبیعت برای دیدار از این آبشار زیبا به روستای چاشم مراجعه می کنند.

مسیر چاشم ، خطیرکوه برای کسانی که قصد سفر از سمنان به مازندران را دارند می تواند جالب توجه باشد زیرا مسیر شهمیرزاد به چاشم و سپس خطیر کوه مسیری کوهستانی و زیباست و آبشار روزیه در این مسیر حدود ۲۰ کیلومتر بعد از چاشم در مسیر خطیرکوه در سمت چپ جاده قرار دارد.
گفتنی است ، قرار گرفتن دو کوه بلند و آبشار بین آن این فضا را زیبا و شگفت انگیز کرده است و دیدن این آبشار برای همه لذت بخش است.

شایان ذکر است ؛ در سالهای اخیر به علت بردن آب این چشمه به سمت سمنان، موجب کم شدن آب این آبشار شده است و دیگر چون گذشته آب خروشانی در آن نیست اما با این حال رفتن و دیدن کوه های سر به فلک کشیده آن شگفت انگیز است.

روستای چاشم که در دامنه های جنوب شرقی البرز واقع شده است چشم اندازهای و زیبایی های خاصی دارد که هر بیننده ای را مجذوب می کندو منظره زیبای مراتع ، کوه ها ، مزارع و باغها و چشمه ها این روستا را به منطقه خاصی تبدیل کرده است که یکی ازروستاهای هدف گردشگری منطقه می باشد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان