آغازطرح ملی کوچ ویژه دانش‌آموزان در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علیرضا حاج قاسمی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: طرح ملی کوچ به مناسبت هفته تربیت بدنی ویژه دانش آموزان در استان سمنان آغاز شد.
حاج قاسمی روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا ابراز داشت: در قالب این طرح، دانش‌آموزانی که اضافه وزن دارند تا اسفند امسال مشاوره اصلاح تغذیه و افزایش سهم فعالیت بدنی به منظور کاهش وزن دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: پیش از این قد و وزن دانش آموزان اندازه گیری و در سامانه دانش‌آموزی سِناد ثبت شده بود.

وی افزود: در این طرح هم چنین دانش‌آموزانی که کمبود وزن دارند، به منظور رسیدن به وزن مناسب از متخصصان تغذیه و ورزش مشاوره دریافت می‌کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه دبیرخانه پویش ملی کوچ به معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان سپرده شده است اظهار کرد: اجرای طرح کوچ محدود به دانش‌آموزان نشده و کارکنان اداره های آموزش و پرورش سراسر استان نیز در این طرح زیر نظارت قرار می‌گیرند.
حاج قاسمی ابراز داشت: یکی از برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت هفته تربیت بدنی، پخش زنده ورزش صبحگاهی در شبکه شاد به منظور ترغیب دانش‌آموزان به ورزش و افزایش نشاط بود.

وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی مجازی در ۲ رشته طناب زنی و شطرنج و اهدای جوایز به برگزیدگان نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده به مناسبت هفته تربیت بدنی بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان هم چنین از امضای تفاهم‌ نامه همکاری با اداره کل ورزش و جوانان استان به منظور هم‌افزایی و اشتراک امکانات و ظرفیت‌ها و در نتیجه ارتقا کیفی و کمی ورزش استان خبر داد.
از ۲۶ مهر تا ۲ آبان هفته تربیت بدنی نام‌ گذاری شده است.
طرح ملی کوچ (کنترل وزن و چاقی)، اقدام مهم در حوزه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش است و در آن، چاقی و «بی. ام. آی» دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن اقدام های مداخله ای و توزیع بسته های آموزش تغذیه سالم میان خانواده ها، انجام می شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان