سمنان نامزد دریافت نشان شهر فعال شد

سمنان در جلسه شورای سیاست‌گذاری شهرهای فعال به‌عنوان نامزد دریافت نشان شهر فعال معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در جلسه شورای سیاست‌گذاری شهرهای فعال که با حضور معاون وزیر ورزش، معاون وزیر کشور، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی و جمعی از شهرداران کلان‌شهرهای برگزار شد، نشان نامزدی شهر فعال به سیدمحمد ناظم‌رضوی شهردار سمنان اعطا شد.

طرح «شفا» مخفف شهرهای فعال ایران است و در این طرح، طراحی و بازسازی شهر به سمتی است که از فعالیت‌های فیزیکی شهروندان حمایت کند.
شهر فعال شهری است که برای همه اقشار و گروه‌های سنی برنامه و خدمات ورزشی دارد که بر اساس هرم و استاندارد فعالیت بدنی، دارای توسعه‌ای پایدار در پنج محور پیاده‌روی، بازی، ورزش، دوچرخه، تناسب و آمادگی جسمانی است.
تأثیر شهر فعال بر جنبه‌های مختلف زندگی شهری احساس می‌شود و مهم‌ترین مقوله در آن توجه به تمام گروه‌های سنی مختلف از هر جنس بوده و هدف آن، اشاعه ارتباطات شهرهای دوستدار فعالیت بدنی و ورزش و ارتقای سلامت عمومی جامعه است.

طرح شفا،‌ تلاشی هدفمند برای حرکت به سمت شهر انسان‌محور است و در آن اولویت زیرساخت‌ها حرکت و تحرک شهروندان است و نه خودروها.
در این طرح، پس از ارزیابی و پایش وضع موجود شهرها، هدف‌گذاری لازم جهت طراحی فضای شهر در راستای مناسب‌سازی در پنج حوزه مربوطه صورت می‌پذیرد.
این موفقیت در جهت توسعه علمی و عملی ورزش همگانی در فضای شهری سمنان گامی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان