آغاز نمایشگاه‌های دوره ای بانوان هنرمند سفالگر سمنان

نمایشگاه های دوره ای بانوان هنرمند سفالگر سمنان با عنوان “یادآوری” روز پنجشنبه در اولبن مرحله با ارائه آثار “نوریه رحمت الهی” به صورت مجازی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، این نمایشگاه قرار است به مدت چهار تا پنج ماه به ترتیب آثار ۳۰ تن از هنرمندن سفالگر سمنان را در فضای مجازی ارائه دهد.

خسرو به آیین، رییس انجمن سفالگران سمنان گفت: در اولین مرحله از این نمایشگاههای دوره ای، قریب ۴۰ اثر از سفال های هنری نوریه رحمت الهی بانوی هنرمند سفالگر را از طریق سایت semnan.farhng.gov.ir برای بازدید عموم ارائه شده است.

به آیین افزود: آثار سایر بانوان هنرمند سمنان نیز به تدریج و در قالب برنامه های پنج روزه ارائه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این برنامه با افتتاح این نمایشگاه از آثار ارائه شده در آن دیدن کرد و در گفت و گو با رییس انجمن سفالگران سمنان و این بانوی هنرمند در جریان فعالیت های انجمن و هنرمندان سفالگر قرار گرفت.

فرشید فلاح با تمجید از آثار ارائه شده در این نمایشگاه و نیز تلاش های انجمن سفالگران سمنان در برپایی این نمایشگاه، در خصوص برنامه ها و فعالیت های انجمن سفالگران مطالبی بیان کرد.

محمد لک زائی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از کارشناسان و مسوولان در افتتاح این نمایشگاه که در نگارخانه نقش واقع در طبقه زیزین مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان دائر شده است حضور داشتند.

این نمایشگاه با توجه به شیوع ویروس کرونا فقط از طریق فضای مجازی و سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برای دیدن افراد علاقه مند به هنر سفالگری هنری قابل دسترسی است.