آمار ازدواج و طلاق استان سمنان در وضعیت هشدار است

احسان امینیان، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه آمار ازدواج و طلاق این استان در وضعیت هشدار است، گفت: استان سمنان در موضوع ازدواج پایین‌تر و در مساله طلاق بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

احسان امینیان روز دوشنبه در حاشیه نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان میامی به خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین دغدغه مسوولان استان و شهرستانی موضوع جبران کاهش جمعیت، افزایش ازدواج و جوانی جمعیت است.

هم اکنون شهرستان میامی به نسبت آمارهای ازدواج و طلاق کشوری از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اما نباید از تسهیل ازدواج برای جوانان این شهرستان غافل شد.

امینیان از تشکیل کمیته سامانه ازدواج خبر داد و بیان کرد: نشست‌های کمیته ازدواج با حضور فرماندار، امام جمعه، رییس شورا و اعضای حوزه جوانان با هدف ساماندهی فرآیند ازدواج جوانان در دوره‌های پیش از ازدواج، هنگام و پس از ازدواج برگزار می‌شود.

یکی از اولویت‌های این کمیته استفاده از ظرفیت‌های مراکز رفاهی و فرهنگی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری آیین ازدواج جوانان به طور رایگان است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت خیران در حوزه تامین مسکن جوانان در دستور کار است، افزود: در تامین هزینه‌های ازدواج از جمله پذیرایی و مسافرت پس از ازدواج باید از ظرفیت اصناف استفاده می‌شود.

دوره‌های آموزشی ۱۶ ساعته در زمینه انتخاب همسر و مهارت‌های مورد نیاز برای ازدواج با ارایه گواهینامه معتبر در سراسر استان انجام می‌شود.

شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار نفر در شرق استان سمنان قرار دارد.