آمار گردشگران ورودی به سمنان ۶۰ درصد افزایش یافت

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر با بیان اینکه فعالیت فرودگاه سمنان تحول عظیمی در اقتصاد استان ایجاد می‌کند گفت: آمار گردشگران ورودی به سمنان ۶۰ درصد افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، احمد همتی بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سمنان به‌عنوان چهارراه طلایی در کشور و استان معین پایتخت در مواقع بحرانی است و باید نسبت به تقویت و توسعه زیرساخت‌های موجود در این منطقه اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه سمنان نقش مؤثری در ایجاد تحول اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایفا می‌کند افزود: در ابتدا فرودگاه سمنان یکی از حواشی اقتصادی در کشور بود و اکنون از اهمیت ویژه‌ای در اهداف و برنامه‌های اقتصادی کشور برخوردار است.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر با اشاره به افزایش طول باند این فرودگاه به ۳ هزار و ۳۰۰ متر بیان کرد: راه‌اندازی ترمینال موقت در این راستا نیز تأثیر بسزایی داشته است و به‌زودی پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت فرودگاه سمنان دارای توجیه اقتصادی است تصریح کرد: پیش‌ازاین عده‌ای مدعی بودند که فرودگاه سمنان ازنظر اقتصادی به‌صرفه نیست و مدام در حال سنگ‌اندازی برای ایجاد وقفه در این پروژه بودند و اکنون مطالبه عموم مردم برای فعال‌سازی این فرودگاه باید مانع از ایجاد وقفه در پروازهای آن شود.

همتی با بیان اینکه استان سمنان ازنظر موقعیت جغرافیایی ظرفیت مطلوبی را در حوزه گردشگری به خود اختصاص داده است بیان کرد: آمار ورودی گردشگران به سمنان بیش از ۶۰ درصد افزایش‌یافته است.

وی ابراز داشت: ظرفیت‌های گردشگری سمنان باید توسعه یابد و این امر می‌تواند در برنامه‌های ایجاد توسعه پایدار در استان در محوریت قرار گیرد.

نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر از اجرا و تکمیل برخی پروژه‌های راه‌سازی در این منطقه خبر داد و گفت: جاده آبگرم که از شهرستان سمنان، سرخه و مهدی‌شهر عبور می‌کند به‌زودی تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی پروژه‌های راه‌سازی از گرمسار – سمنان که در پروژه عظیم و ملی حرم تا حرم قرار دارد را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این استان دانست و اضافه کرد: جاده فیروزکوه به سمنان از دیگر پروژه‌های مهم این استان است.

همتی با اشاره به راه‌اندازی قطار حومه‌ای تهران – گرمسار یادآور شد: اتصال ایستگاه سمنان به این قطار نیز در دست اقدام و پیگیری است و در آینده نزدیک برای راه‌اندازی قطار برقی تهران – مشهد نیز اقدام می‌شود.

وی تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های راه و ترابری استان سمنان را گامی مؤثر برای ایجاد رشد و توسعه پایدار در سمنان اعلام کرد و افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام راه و ترابری سمنان در حال پیگیری است و از نمام ظرفیت‌های موجود برای تکمیل این طرح‌ها استفاده می‌شود.