آیا در اردیبهشت مدارس باز می‌شود؟/ وضعیت تعطیلی مدارس در استان ها

به گزارش راهبرد معاصر، اعلام وضعیت سفید کرونا در برخی استان های کشور این پرسش را ایجاد کرده است که آیا مدارس در اردیبهشت ماه باز می‌شوند و اگر تصمیم دولت بر بازگشایی مدارس و پایان تعطیلی ها است مدارس کدام استان ها باز می شوند؟ شیوع ویروس کرونا و رشد سریع تعداد مبتلایان در کشور در پایان سال ۹۸ باعث شد تا دولت برای کنترل این بیماری خطرناک تصمیم به تعطیلی برخی مراکز و اماکن بگیرد. تعطیلی مدارس یکی از این موارد بود که تا کنون ادامه داشته است.

با این تصمیمات و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و وزارت بهداشت تا حدی بیماری کرونا تحت کنترل درآمد و میزان شیوع آن کاهش یافت تا جایی که روز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۲ منطقه به عنوان شهرهای وضعیت سفید کرونا در ایران معرفی شدند و به دنبال آن رئیس جمهور از بازگشایی ارگان ها و مدارس و اماکن مذهبی بر اساس پروتکل های بهداشتی به تدریج خبر داد.

بازگشایی مدارس مناطق سفید کرونایی از ۲۷ اردیبهشت/ مدارس کدام استان ها باز می شود؟

حکیم زاده، معاون آموزش و پروش با اشاره به قرار گرفتن برخی شهرهای در مناطق سفید کرونایی و ضرورت تمرکز بر آموزش دانش آموزان اعلام کرد فعلا تصمیم اولیه بر بازگشایی مدارس در این شهرها است اما هنوز بررسی ها ادامه دارد و تصمیم قطعی هفته آینده اتخاذ و اعلام خواهد شد.

به گفته او پس از بازگشایی مدارس در استان های وضعیت سفید کرونا و مناطق کم خطر کرونایی حدود یک ماه برای تکمیل آموزش دانش آموزان زمان نیاز است و اگر از ۲۷ اردیبهشت مدارس باز شوند پروسه آموزشی تا پایان خردادماه ادامه خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش نیز در گفتگویی اعلام کرده بود این وزارتخانه به دنبال آماده سازی فضا برای حضور دانش آموزان در کلاس های درسی است اما برای تصمیم گیری قطعی در این باره باید جلساتی با وزارت بهداشت و مسئولان ستاد مبارزه با بیماری کرونا برگزار شود و تصمیم نهایی پس از هماهنگی با وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

زمان تعطیلات تابستانی مدارس

با توجه به زمان یک ماهه مورد نیاز برای بازگشایی مدارس کشور تا تعطیلات تابستان، در صورت باز شدن مدرسه ها از ابتدای خرداد تعطیلات تابستان از اواسط تیرماه ۹۹ آغاز می شود و در غیر این صورت با عقب افتادن زمان باز شدن مدارس دوره آموزش نیز به عقب تر خواهد افتاد.

پیش تر گمانه زنی هایی درباره اعلام پایان سال تحصیلی دانش آموزان و افزودن یک ماه آموزشی در شهریور ماه اعلام شده بود و فعلا مسئولان آموزش و پرورس و وزارت بهداشت در حال بررسی وضعیت شیوع کرونا در کشور و زمان مناسب برای حضور دانش آموزان در مدارس هستند.