اجرای طرح اضطراری تأمین آب در سمنان/ کیفیت آب در شهر سمنان یکنواخت می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از اجرای طرح اضطراری تأمین آب در مرکز استان خبر داد و گفت: کیفیت آب در شهر سمنان یکنواخت می‌شود.

مهدی زندیه‌وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان در خصوص پیگیری نتایج برگزاری کارگروه تخصصی آب با حضور معاون وزیر نیرو در سمنان اظهار داشت: در طرح‌های میان‌مدت، سدهای فینسک و روزیه در دست اقدام بوده و کارهای مقدماتی آن انجام شده است و امسال پیگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: امیدواریم عملیات اجرایی سد روزیه تا پایان سال آغاز شود و در خصوص انتقال آب از سد کالپوش به شاهرود هم خوشبختانه موانع کار برداشته شده است و آن هم مورد تأکید قرار گرفت و به صورت جدی آب منطقه‌ای سمنان باید پیگیری کند که قرارداد با پیمانکار آن منعقد شود.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: در ارتباط با طرح‌های کوتاه‌مدت تأمین آب سمنان نیز با توجه اضطرار استان و شرایطی که آب شهر سمنان دارد، طرحی به عنوان طرح اضطراری تأمین آب در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است که تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: در این طرح، حفر ۶ حلقه چاه به‌اضافه خط انتقال و زوم‌بندی آب مطرح است که هم کمبود فعلی آب شهر را تا یکی دو سال برطرف خواهد کرد و هم کیفیت آب را در سطح شهر یکنواخت می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: تصمیماتی که در این کارگروه گرفته شد، در کارگروه بعدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و برای هر یک از دستگاه‌ها تکالیفی مقرر شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان