اجرای طرح نظارتی ضیافت رمضان در سمنان

مهدی یحیایی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان گفت: در ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای مواد غذایی به‌ویژه اقلام لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر، خرما و میوه طرح نظارت و بازرسی بازار ویژه ماه مبارک رمضان در استان اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: با هدف تنظیم بازار اقلام اساسی و مصرفی خانوار در ماه مبارک رمضان، حفظ آرامش بازار در این ماه مبارک و توجه به رفاه هم‌وطنان به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه طرح ویژه نظارت بر بازار هم‌زمان با سراسر کشور تا پایان ماه مبارک ادامه می‌یابد.

در این طرح، تشدید به‌منظور جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی انجام و افزایش گشت‌های بازرسی واحدهای صنفی و غیرصنفی موردنظر به‌ویژه شیرینی فروشی‌ها، تالارها و رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و میوه و تره‌بار در اولویت نظارت خواهد بود.

یحیایی اضافه کرد: بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و ناظران افتخاری به‌صورت مستمر و روزانه گروه‌های کالایی پرمصرف در ماه مبارک رمضان را به‌طور ویژه مورد پایش قرار خواهند داد.

او بیان کرد: تمام واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخنامه در معرض دید عموم هستند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم نصب قیمت و عدم صدور صورتحساب و … را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.