اجرای طرح نظارتی نوروز در سمنان با ۴۰ گروه بازرسی

مهدی یحیایی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز در استان خبر داد و گفت: در این طرح، ۴۰ گروه بازرسی مشارکت دارند.
مهدی یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در طرح نظارتی نوروز که از ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری آغاز می‌شود و به مدت دو ماه ادامه دارد، روزانه بیش از ۵۰۰ مورد بازرسی توسط ۴۰ اکیپ بازرسی از واحدهای صنفی استان سمنان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این بازرسی‌ها، نظر به اقتضای شرایط حساس ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در این ایام و تعطیلات نوروز، لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به‌ویژه کالاهای اولویت‌دار و همچنین به‌منظور پوشش فعالیت‌های نظارتی بر سطح مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام می‌شود.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: بالغ بر ۸۰ نفر در استان سمنان در قالب ۴۰ اکیپ بازرسی متشکل از بازرسان سازمان صمت استان و اتاق اصناف و با همکاری بسیج اصناف و ناظران افتخاری وضعیت نرخ کالا و خدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت‌دار در سطح عرضه را به‌صورت ویژه و شبانه‌روز رصد می‌کنند و عملکرد واحدهای صنفی استان سمنان در ایام نوروز را زیر ذره‌بین دارند.

وی بیان کرد: کشیک‌های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در ایام نوروز حتی ایام تعطیل، مانند سایر روزها فعال هستند و با هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، سطح عرضه و… برخورد می‌شود.

یحیایی تأکید کرد: هم استانی‌ها نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم صدور صورتحساب و …. از سوی واحدهای صنفی، با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان