امروزآخرین مهلت دریافت کد بورسی  سهام عدالت سمنانی‌ها

به گزارش ایرنا، علیرضا دیانی، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: ۴۸.۱ درصد از سهامداران سهام عدالت در استان تا سیزدهم بهمن به روش غیرمستقیم کد بورسی دریافت کردند وامروز پانزدهم بهمن آخرین فرصت دریافت کد بورسی برای برخورداری از منافع سهام عدالت است.

علیرضا دیانی روز سه شنبه ابراز داشت: حدود ۳۹۲ هزار نفر از مردم استان سمنان دارای سهام عدالت هستند که از این تعداد ۲۲۰ هزار و ۷۹ نفر روش غیرمستقیم و بقیه روش مستقیم را برای خرید و فروش سهام عدالت انتخاب کردند، اما برای برخورداری از منافع باید تمام سهام‎داران در گام اول کد بورسی دریافت کنند.

وی ادامه داد: سهامداران سهام عدالت در استان سمنان که روش غیرمستقیم را برای دریافت منافع سهام عدالت انتخاب کردند،باید نسبت دریافت کد بورسی اقدام کنند تا بتوان هرچه سریعتر مجمع برگزار شود.
وی اضافه کرد: برگزاری مجمع به صورت غیرحضوری و از طریق ثبت نام سهامداران سهام عدالت در سامانه های برخط، تقسیم سود و بقیه روال، نیاز امروز شرکت سرمایه گذاری استانی در سهام عدالت استان سمنان است، اما افزایش میزان ثبت نام سهامداران در سامانه سجام به ۵۱ درصد، لازمه برگزاری مجمع و انتخابات مجمع است.
وی افزود: در صورت انتخاب نشدن هیات مدیره و فعال نشدن نماد شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، نمی توان سود های حاصل از سهام عدالت را به حساب سهامداران واریز کرد که الزام اولیه تحقق این ‌مهم سجامی شدن سهام داران است.
معاونی اقتصادی اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان ادامه داد: برای انجام معاملات و فروش اوراق سهام عدالت در روش غیر مستقیم، نیاز است تا سهامداران نسبت به سجامی شدن و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر ۱۴ کارگزاری در کشور به صورت الکترونیکی و غیرحضوری و رایگان نسبت به ثبت نام و اختصاص کد بورسی اقدام می کنند که نیاز است تا راهنمایی انجام شود و افراد سهامدار سهام عدالت به صورت غیرمستقیم به این‌کارگزاری ها لینک شده و به صورت رایگان کد بورسی دریافت کنند.
وی گفت: ۶ مورد از بانک‌ها و کارگزاری‌های کشور نیز احراز هویت رایگان ثبت نام در سجام را انجام می دهند که نیاز است تا اطلاع رسانی جامع در این خصوص صورت گیرد و بدون مراجعه حضوری، نسبت به ثبت نام اقدام‌کنند.
معاون اقتصادی امور اقتصادی و دارایی استان سمنان یادآور شد: افراد می توانند با مراجعه حضوری به بانک‌های آینده، پارسیان، رفاه کارگران، صادرات، کارآفرین و موسسه مالی اعتباری ملل، به صورت رایگان نسبت به احراز هویت و ثبت نام سجام اقدام‌کنند.

دیانی افزود: برای دریافت کد بورسی سهام‌داران سهام عدالت لازم است نسبت به دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

معاون اقتصادی امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: هنوز امکان دریافت منافع سهام عدالت برای وارثان متوقی فراهم نشده است، اما لازم است تمام وراث نسبت به دریافت کد بورسی و انجام انحصار وراثت و دریافت حکم دادگاه اقدام کنند تا به محض اعلام مدارک را تحویل دهند.

۱۶ کارگزاری در شهر سمنان، ۱۵ کارگزاری در شاهرود، چهار کارگزاری در دامغان و یک کارگزاری در شهر گرمسار فعال است و سهامداران می توانند به صورت حضوری نسبت به ثبت نام برای سجام و دریافت کد بورسی اقدام‌کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان