اجرای عملیات بیولوژیک مراتع در استان سمنان

سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اتمام اجرای عملیات بیولوژیک در سطح مراتع استان از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.
وی با اشاره به اجرای عملیات بیولوژیک بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری و ذخیره نزولات آسمانی در مراتع شهرستان های شاهرود، سمنان، سرخه، آرادان، مهدیشهر، دامغان، گرمسار و میامی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده اجرای عملیات بیولوژیک از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۸ به اتمام رسید. در همین راستا در مراتع استان ۱۴۰۶ هکتار کپه کاری، ۹۰۰ هکتار بذرپاشی ، ۵۰ هکتار بذرکاری و ۱۰۰ هکتار ذخیره نزولات آسمانی اجرایی گردیده است.

این مقام مسئول هدف از اجرای عملیات بیولوژیک در سطح مراتع استان را افزایش پوشش گیاهی وعلوفه ، حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و همچنین توسعه رویشگاههای گیاهان دارویی در مراتع اعلام کرد. طی سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای مدیریت مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در بخش عملیات بیولوژیک ، عملیات مدیریتی و بیومکانیک مرتع ۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار مصوب در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: دستیابی به واحدهای بهره‌برداری مطلوب در عرصه‌های مرتعی، ارتقای توان مهارتی، فنی، مدیریتی و مالی مرتعداران، حفظ، احیاء، اصلاح، توسعه و بهره‌برداری پایدار در تولید علوفه و خدمات زیست محیطی مراتع و بهبود شاخص های پایداری اکولوژیکی مرتع به ‌ویژه سلامت، ظرفیت و وضعیت از دیگر اهداف اجرای طرح‌های بیولوژیکی در عرصه‌های طبیعی است.