مدارس دولتی حق ندارند شرط ثبت نام دانش آموزان را دریافت وجه قرار دهند

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مدارس دولتی برای پرداخت حقوق و مزایا از بودجه دولتی استفاده می کنند، افزود: هیچ مدرسه دولتی اجازه ندارد شرط ثبت نام دانش آموزان را دریافت پول قرار دهد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جهان روز دوشنبه در نشست خبری در سالن جلسات آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: برای کیفیت بخشی فعالیت های آموزشی، شورای انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه می تواند هزینه هایی را برای کمک به مدرسه برآورد کند، اما هیچ مدرسه دولتی اجازه دریافت پول برای ثبت نام را ندارد.
وی اضافه کرد: فقط مدارس خاص همانند سمپاد، شاهد نمونه رشد و مدارس غیردولتی می توانند هزینه تمام شده برای دانش آموزان را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه ۱۳ درصد از مدارس استان سمنان غیر دولتی هستند، خاطرنشان کرد: هیچ دانش آموزی به اجبار به مدارس غیردولتی فرستاده نمی شود.
** آموزش و پرورش استان سمنان رتبه ممتاز کشوری دارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه عدالت آموزشی یکی از شاخص های اصلی این حوزه است، افزود: ضریب پوشش آموزش و پروش در استان سمنان در دوره ابتدایی ۹۹٫۹ درصد است.
جهان اظهار کرد: دیگر هیچ دانش آموزی که لازم به تعلیم است، در استان سمنان بی سواد نمی ماند و همچنین مبادی ورود بی سوادی در استان سمنان بسته شده است.
وی گفت: ضریب پوشش آموزش و پرورش استان سمنان در دوره متوسطه اول ۹۸ و در دوره متوسطه دوم ۹۴ درصد است که نسبت به میانگین کشوری، درصد بالاتری است.
وی با بیان اینکه استان سمنان رتبه اول در میزان باسوادی در کشور را دارد، افزود: تعداد بی سوادان استان سمنان یکهزار و ۸۰۰ نفر است و آموزش و پرورش سمنان به دنبال برگزاری جشن ریشه کنی بی سوادی در استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه ضریب پوشش پیش دبستانی در کشور ۵۸ درصد و این ضریب در استان سمنان ۸۵ درصد است، اضافه کرد: پیش بینی می شود استان سمنان در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ رتبه اول کشور را در توسعه متوازن رشته های درسی کسب کند.
وی از اعزام پنج هزار دانش آموز استان سمنان به اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ خبر داد و گفت: این میزان در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ در حدود هشت هزار نفر بود.
وی گفت: استان سمنان در سال ۹۵ در قبولی داوطلبان در کنکور سراسری رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است و در شاخص رتبه های ۲ رقمی، رشد ۱۴۰ درصدی و در شاخص رتبه های زیر ۲ هزار، رشد ۳۰ درصدی داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ در بخش مسابقات فرهنگی، هنری، پرورش و تربیت بدنی ۱۶۷ درصد رشد داشته است و شهرستان های شاهرود، سمنان و مهدیشهر در این حوزه بیشترین رشد را داشته اند.
در استان سمنان ۱۲۰ هزار دانش آموز با یکهزار مدرسه و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس وجود دارد که ۳۴ هزار نفر از دانش آموزان در مدارس شهرستان سمنان مشغول به تحصیل هستند.
۹ هزار نفر در آموزش و پرورش استان سمنان شاغل هستند ر هستند و در این حوزه ۸ هزار نفر بازنشسته وجود دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان