اختصاص تسهیلات ویژه برای طرح بازآفرینی شهری

برای اجرای طرح بازآفرینی در ۵۳۴ شهر هدف کشور بیش از شش هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هوشنگ عشایری دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار کشور با اعلام این خبر در سمنان گفت: در بخش نوسازی و مقاوم سازی مسکن در بافت های فرسوده ، دولت دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده و بانک ها هم به همین میزان اعتبار تسهیلات اختصاص داده اند و این پنج هزار میلیارد تومان به صورت وام های ۵۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد به افرادی که قصد نوسازی و مقاوم سازی مسکن خود دارند ، پرداخت می شود.

عشایری افزود: در زمینه طرح های روبنایی و زیربنایی بافت های فرسوده هم ، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه عمومی دولت ، از محل تبصره ۱۸ درنظر گرفته شده است .

به گفته وی ،اجرای طرح های نوسازی و مقاوم سازی مسکن و روبنایی و زیربنایی در مجموع سالانه ۳۰۰ هزار شغل ایجاد می کند.

عشایری گفت : در زمینه بازآفرینی شهری هم اکنون ۴۰۰ طرح در کشور آغاز شده ، یک و نیم میلیون متر مکعب خدمات روبنایی و ۶۰۰ کیلومتر خدمات زیربنایی در حال اجراست.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری پایدار کشور با قدردانی از استقبال مردم از اجرای این طرح گفت: درحالیکه در سالهای ۹۳ تا ۹۶ فقط ۴۰ هزار نفر در قالب این طرح پروانه ساخت گرفتند ، از ابتدای امسال تاکنون ، ۲۵ هزار نفر برای اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده اعلام آمادگی دریافت تسهیلات کردند.
در قالب برنامه ششم توسعه قرار است هزار و ۳۳۴ محله کشور که ۶۶ هزار هکتار با ۱۰ میلیون نفر جمعیت را شامل می شود ، با اجرای طرح بازآفرینی شهری احیا شود.