ارتقاء جایگاه پست بانک استان سمنان به رتبه دوم کشوری

سید یاسر حسن‌پور، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: پست بانک استان سمنان به دلیل رشد شاخص‌های عملکردی از رتبه ۳۰ به رتبه دوم کشوری ارتقاء یافت.

حسن‌پور روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار داشت: در ۹۶ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان سمنان اینترنت پهن باند سیار یا ثابت وجود دارد.

وی در خصوص تجهیز روستاهای بدون اینترنت افزود: طرح‌های ابلاغی توسط مجری ارایه خدمات اجباری به روستاها با هماهنگی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان شامل طرح فیبر نوری تار (توسعه ارتباطات روستایی) و سامانه‌های جدید BTS پیش بینی شده برای اپراتورهای همراه اول و ایرانسل و همچنین پروژه های ارتقای سامانه‌های BTS ابلاغی به شرکت همراه اول می‌شود.

حسن‌پور ادامه داد: علت ارتقاء پست بانک استان سمنان در کشور از رتبه ۳۰ به رتبه دوم، میانگین مجموع رشد شاخص های عملکرد وظیفه ای و بانکی در نظر گرفته شده است که از جمله آن می توان به میزان منابع، وصول مطالبات، تسهیلات، بانکداری الکترونیکی، تعداد باجه ها و ATM ها اشاره کرد.

وی افزود: در سال ۹۸ تعداد ۱۱۷۰ پرداخت تسهیلات خرد توسط پست بانک استان سمنان در مناطق محروم و روستایی صورت گرفت و در سال جاری نیز به منظور تحقق شعار جهش تولید آماده ارایه تسهیلات بانکی در جهت حمایت از اشتغال و کسب و کار روستاییان و توسعه اقتصاد روستایی و همچینن ایجاد انگیزه جهت جلوگیری از مهاجرت به شهرها می باشد.

۳۶۰ هزار و ۳۱۰ مشترک تلفن ثابت و ۱۲۰ سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد و بیش از ۹۵ دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند و اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در استان فعالیت دارد.