ارزآوری ۲۲میلیارد دلاری محصولات کشاورزی استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش ۱۲۸ درصدی صادرات محصولات کشاورزی این استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید حسن میرعماد در جمع مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: صدور محصولات کشاورزی این استان به خارج از کشور امسال به بیش از از ۲۲ میلیارد دلار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش ارزش صادرات محصولات کشاورزی یکی از کار ویژه‌های سازمان جهاد کشاورزی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بود اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر ضرورت توسعه صادرات محصولات کشاورزی و دامی این استان اهتمام دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با مقایسه عملکرد بخش کشاورزی استان سمنان در صادرات محصولات کشاورزی و دامی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۹ میلیون و ۶۸۶هزار و ۷۵۷ دلار محصولات کشاورزی از استان سمنان صادر شده که امسال این رقم به ۲۲ میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۸ دلار رسیده است.

میرعماد تصریح کرد: این آمار بیان‌گر این است که صادرات محصولات کشاورزی استان امسال در قیاس با ۱۲ ماهه سال قبل بیش از ۱۲ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۶۱۱ دلار ارزآوری بیشتر داشته است.

وی از اجرای برنامه‌های اقتصادمقاومتی به عنوان یکی از عوامل موثر در این افزایش صادرات نام برد و گفت: تلاش ما بر این است که این روند صعودی در سال آتی نیز تداوم بیابد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان