راه‌اندازی کتابخانه عمومی در سایت سنتی‌ساز مسکن مهر سمنان

فرماندار سمنان، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی در بخش سنتی‌ساز مسکن مهر سمنان خواستار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، سیدعباس دانایی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی سمنان اظهار داشت: مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین رکن فرهنگ از نگاه رهبری، ارتقابخشی به کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی با تأکید بر جمعیت قابل‌ ملاحظه‌ای که در مسکن مهر سمنان ساکن هستند، افزود: ایجاد یک کتابخانه در این منطقه از ضروریات است و این فرمانداری در تغییر کاربری فضاهای موجود به کتابخانه مساعدت می‌کند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان بر لزوم ایجاد کتابخانه عمومی یا مشارکتی در مدارس تأکید کرد و گفت: ایجاد کتابخانه مجهز در مدارس و فضاهای آموزشی مناسب، امکان مطالعه را برای دانش‌آموزان تسهیل می‌کند.

دانایی با تأکید بر اینکه سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب ایران مطرح شود، افزود: هم‌افزایی میان مسؤولان دستگاه‌های مختلف این شهر اعم از انجمن‌ها، نهادهای سیاسی و اجتماعی و بخش خصوصی در موفقیت سمنان در این طرح تأثیرگذار است.

نورعلی غلامحسین‌نیاسماکوش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این نشست بر لزوم همکاری و حمایت دستگاه‌های فرهنگی در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی تأکید کرد و افزود: حمایت آموزش و پرورش در اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی یک فرصت ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه بخش شرقی سمنان فاقد کتابخانه است، افزود: در جانمایی و مکان‌یابی در این مناطق به همکاری و حمایت فرمانداری، دستگاه‌ها، بخش خصوصی و خیرین نیازمندیم.

امیرابراهیم شریفی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سمنان نیز با اشاره به نقش و تأثیر برنامه‌های فرهنگی در گسترش فرهنگ مطالعه اظهار کرد: ترغیب و تشویق مردم به شرکت در مسابقات جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، در اشاعه سیره پاک ائمه، وظیفه‌ای همگانی و مقدس است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان