استان سمنان آمادگی گسترده برای مقابله با حاشیه نشینی را دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری سمنان، گفت: این استان آمادگی گسترده برای مقابله با حاشیه نشینی را دارد و همکاری همه مسئولان قطعا این هدف را سهل الوصول تر خواهد کرد.

به گزارش مرآت، علی دارینی در جلسه کار گروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافتهای نا کارآمد استان سمنان که در سالن شهیدای هفتم تیر داد گستری کل استان سمنان برگزار شد، ضمن بیان اینکه خوشبختانه در استان سمنان موضوع حاشیه نشینی بحرانی را به وجود نیاورده است، بیان داشت: ستاد ملی باز آفرینی شهری در راستای اجرای مفاد سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکار آمد شهری در کشور تشکیل شده است که در مقطع استانی دادگستری نیز عضویت آن را دارد.

وی بیان داشت: به منظور فراهم کردن زمینه همکاری و هماهنگی بین بخشی با دستگاههای ذیربط و انجام اقدامات مشترک، دستور العمل با پیشنهاد مشترک دبیرخانه ستاد مذکور و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تهیه وتدوین شده که براساس آن اولین جلسه کارگروه پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد امسال در دادگستری استان سمنان برگزار شد.

معاون مدیرکل دادگستری استان سمنان با اشاره به این مطلب که در سال ۹۳، سند ملی استراتژیک در خصوص احیا و بهسازی و نوسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری توسط هیئت وزیران تصویب شد، گفت: طبیعتا این سند احتیاج به یک هماهنگی ملی داشت و در هین راستا ستاد ملی بازآفرینی شهری تشکیل شد.

دارینی از پیش بینی کارگروهی به عنوان پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های نا کارآمد استانها خبر داد و گفت: پس از تاکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص چهار آسیب اولویت دار کشور بحث حاشیه نشینی هم که جز آن بود به این کارگروه توجه ویژه ای شد.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از مسائل حاشیه نشینی در استان سمنان اقداماتی انجام شده است اظهار داشت: باید این فرهنگ در کشور نهادینه شود که قبل از به وجود آمدن مشکلی درصدد رفع آن معضل باشیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان ضمن قدردانی از دادستان مرکز و دادستانهای شهرستانهای استان سمنان افزود: با همکاری دادستانها با مواردی که منجر به بحث حاشیه نشینی در استان می شود برخورد جدی خواهد شد.

دارینی با اشاره به این مطلب که متاسفانه مناطق حاشیه نشین خود بستری برای ارتکاب جرائم است افزود: تمام تلاش خود را برای کاهش جرائم در این مناطق خواهیم کرد.

وی از فعالیت های دستگاههای اجرایی دیگر برای مقابله با مسئله حاشیه نشینی خبر داد و گفت: باید از تجربه های تمام دستگاه های اجرایی برای مبارزه با این معضل اجتماعی استفاده شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان، با تاکید بر اینکه اگر همه مسئولان دست در دست هم دهند قطعا با همکاری هم یک معضل اجتماعی را از بین خواهند برد خاطر نشان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان در راستای تحقق منویات مقام عظمای ولایت در خصوص چهار آسیب اولویت دار کشور اعتیاد، بحث اخلاقی، طلاق و حاشیه نشینی آمادگی لازم را برای همکاری با سایر دستگاههای اجرایی جهت رفع این معضلات اجتماعی اعلام می کند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان