استان سمنان تا پایان هفته بارانی است

اداره کل هواشناسی استان سمنان، با اعلام هشدار زرد برای روزهای سه‌شنبه تا جمعه، از تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف این استان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز دوشنبه به ایرنا گفت: در پی هشدار سطح نارنجی هشتم اردیبهشت، اکنون برای روزهای سه‌شنبه تا جمعه هشدار سطح زرد اعلام می شود.
رگبار پراکنده و رعد و برق در غالب نواحی استان سمنان به ویژه شمالی، شرقی و مرکزی و احتمال تگرگ در نواحی مستعد به همراه وزش باد شدید در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

به این ترتیب، فعالیت سامانه بارشی این هفته بیشتر بر مناطق شمالی، شرقی و مرکز استان سمنان متمرکز است.

آبگرفتگی و احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی به دلیل بارشهای رگباری، احتمال خسارت ناشی از باد و تگرگ، امکان اختلال در تردد در محورهای استان به دلیل لغزندگی و مه‌آلودگی، از آثار مخاطرات سامانه بارشی است.

وی مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان را لایروبی جویها، آبراه ها و مسیلها، احتیاط در تردد در محورهای مواصلاتی، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه هاو مسیلها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل باد شدید است.

امروز کمینه دمای هوای شهرهای استان سمنان در رضوان و شهمیرزاد به هشت و بیشینه در گرمسار و ایوانکی به ۲۷ درجه سانتیگراد می رسد.

روزهای آینده رضوان و شهمیرزاد با ۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمسار و ایوانکی با ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان خواهند بود.