افتتاح دوازدهمین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بین کارگاهی

سید حسین شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: دوازدهمین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بین کارگاهی شهرستان سمنان، در شرکت ابزار درمان سمنان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، سید حسین شاهچراغ روزشنبه به رسانه ها بیان کرد: در راستای ارتقای مهارت نیروی کار شاغل و نیز تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنعت استان سمنان، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بین‌کارگاهی شرکت ابزار درمان به عنوان دوازدهمین مرکز بین کارگاهی در شهرستان سمنان و سی و سومین مرکز جوارکارگاهی در استان سمنان افتتاح شد.

این شرکت در زمینه تولید لوازم مصرفی پزشکی، اورژانسی و نظیر آن فعالیت می‌کند و از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جزو هشت واحد برتر تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی شناخته شده است.

آموزش در واحدهای صنعتی، مبحث بسیار بااهمیتی است که نقش اساسی در افزایش بهره‌وری دارد و علاوه برآن هرقدر در زمینه جذب نیروی کار ماهر و ارتقای مهارت نیروی کار شاغل کار شود، ضرر و زیان به کارگر و واحد صنعتی، تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی آموزش‌های غیررسمی در کشور، بر اساس استاندارد بین‌المللی مشاغل ( ISCO ۲۰۰۸) که بر این اساس استانداردهای آموزشی در ۶۵ گروه آموزشی تالیف و به ثبت رسیده است.

با ایجاد مرکز بین کارگاهی در شرکت ابزار درمان زمینه همکاری و مشارکت بیش از پیش فراهم خواهد شد و نسبت به آموزش افراد بر اساس مشخصات فردی مورد نیاز شرکت، برنامه‌ریزی و اقدام عملیاتی لازم صورت خواهد پذیرفت.

این مرکز به استناد تبصره ۲ ماده ۱۱۰ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و در اجرای آیین‌نامه مصوب هیات وزیران مبنی بر ایجاد مراکز کارآموزی جوار و بین‌کارگاهی، در کمیته آموزش در صنایع استان سمنان تصویب و با افتتاح آن، نیروی کار شاغل در این شرکت آموزش‌های مهارتی مبتنی بر شغل را مطابق با استانداردهای جهانی، زیرنظر اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان فرا خواهند گرفت.