استان سمنان در روزهای اوج بحران پیک پنجم کرونا قرار دارد

نوید دانایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: استان اکنون شرایط بحرانی و روزهای اوج پیک پنجم کرونا را می‌گذراند و بیش از هر زمانی به مراقبت نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی شامگاه دوشنبه به رسانه ها افزود: مردم باید بدانند شهرهای استان سمنان روزهای اوج پیک پنجم کرونا را می‌گذراند.

وی با تاکید بر اینکه روند ابتلای شهروندان استان سمنان به کرونا اکنون افزایشی است، افزود: شرایط کرونا در استان اکنون نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه در ۴٨ ساعت گذشته ١١۵ شهروند کرونامثبت در مراکز درمانی استان سمنان بستری شدند،گفت: ٢٠٠ مورد مثبت کرونایی در همین مدت به صورت سرپایی شناسایی شدند که رقم‌های قابل توجهی است.

سیر افزایشی کرونا در خیز پنجم اکنون در روزهای اوج خود در استان سمنان قرار دارد و بیش از هر زمان دیگری مردم باید در رعایت مسائل بهداشتی کوشا باشند.

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با توجه به آغاز آیین‌های عزاداری ماه محرم بسیار ضروری است و هر گونه کوتاهی منجر به شکل‌گیری شرایط بحرانی برای بیمارستان‌های استان سمنان می‌شود.

استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در اجتماعات، و خودداری از هر گونه جابه‌جایی جمعیت مهمترین توصیه‌ها به شهروندان است، مردم تا جای ممکن در خانه بمانند و از تردد غیرضروری خودداری کنند.

وی با اشاره آیین های ماه محرم گفت: توصیه جدی این است که افرادِ درخطر در این آیین‌ها شرکت نکنند و از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها این مراسم را دنبال کنند.

برگزار کنندگان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و شرکت‌ کنندگان نیز باید فاصله‌گذاری اجتماعی را تا جای ممکن رعایت کنند.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۵۸۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور و در خیز پنجم کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وبدا، ویروس کرونا دورخیز خود برای خیز پنجم را از ابتدای تیر ماه از جنوب کشور به مرکز کشور آغاز کرد و اکنون ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.