سمنان در بحرانی‌ترین وضعیت کرونا

نوید دانایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون، پیش از رسیدن به اوج موج پنجم، در بحرانی‌ترین وضعیت خود قرار دارد.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی شامگاه سه‌شنبه به رسانه‌ها افزود: ۲۵۰ مبتلای جدید به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ۶ شهرستان شناسایی شد.

در حال حاضر ۳۰۱ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند.
با توجه به شرایط استان‌های اطراف سمنان، این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و هفته‌های گذشته در این مورد هشدارهایی ارائه شده بود.

هنوز استان‌های همجوار به اوج موج پنجم کرونا نرسیده‌اند و سمنان یک هفته بعد از آن استانها به اوج موج پنجم کرونا خواهد رسید.

وی گفت که عمده بخش کرونایی بیمارستان‌های استان سمنان در حال تکمیل است و با روند کنونی مجبور به استفاده از تخت‌های دیگر بخش‌ها برای بیماران کرونایی می‌شویم.

سیر کرونا اکنون همچنان در استان افزایشی است.

در موج های قبلِ کرونا مردم با دقت ویژه از تجمعات، تردد غیرضروری و حضور در شهر پرهیز می‌کردند، اما اکنون استفاده از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شدت کاهش یافته است.

با توجه به ماه محرم، حضور مردم در آیین‌ها و تجمع‌ها افزایش یافته که باید با رعایت نکات بهداشتی و استفاده دائم و دقیق از ماسک همراه باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از همه شهروندان خواست با حساس بودن نسبت به توصیه‌ها در برابر کرونا، یاریگر بخش بهداشت و درمان باشند.

اکنون در استان سمنان،شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز تیره، شاهرود در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر نارنجی و شهرستان‌های میامی و آرادان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

۵۰۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع فوت شدگان به ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر رسید.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، از دیروز تا امروز ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۶۳۶ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر رسید.