سمنان در رتبه دوم دقت در معاینه فنی خودروهای سنگین

مهدی رجایی‌فرد، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: پایش مداوم و تشدید نظارت‌ها از سوی این اداره، سمنان را در شاخص دقت در مراکز معاینه‌ فنی خودروهای سنگین به جایگاه دوم ارتقا داد.

به گزارش ایرنا، مهدی رجایی‌فرد روز سه‌شنبه۲۷ مهر ۱۴۰۰ به رسانه ها ابراز داشت: طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۹ هزار ناوگان حمل و نقل سنگین از مراکز معاینه فنی استان سمنان خدمات دریافت کردند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، آمار مذکور را نشانگر اثربخشی تشدید نظارت‌ها و پایش مداوم سامانه معاینه فنی از سوی اداره ایمنی و ترافیک و به تبع آن دقت عمل مضاعف مراکز معرفی کرد.

وی همچنین از مراجعه ۱۹ هزار ۱۸۸ مورد مراجعه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی تحت پوشش در ۶ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: ۲۷ درصد ناوگان مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی در استان سمنان موفق به اخذ معاینه فنی نشدند.

رجایی‌فرد به اهمیت نقش عملکرد صحیح مراکز در ارتقاء ایمنی اشاره و ابراز امیدواری کرد که با افزایش احساس مسئولیت از سوی رانندگان، شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر، مراکز ‌معاینه فنی سنگین و سایر عوامل تاثیرگذار در کنترل سلامت فنی خودروها و ایمنی تردد حمل و نقل، گام‌های موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش تصادفات برداشته شود.