استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خواستار استفاده از بازی‌های رایانه‌ای با هدف هدایت تحصیلی دانش‌آموزان شد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، دکتر سید مسعود میررضایی در جمع کارشناسان آموزشی آموزش و پرورش استان سمنان خواستار ایجاد بازی‌های رایانه‌ای در مدارس این استان شد و اظهار کرد: این فرآیند می‌تواند به شناخت علایق و استعدادیابی دانش‌آموزان در راستای انتخاب رشته مناسب باهدف کاهش دغدغه والدین و آموزش و پرورش کمک کند.

وی بر شناساندن مفاهیم حوزه فاوا به دانش‌آموزان بتاکید و خاطرنشان کرد: تعامل با آموزش و پرورش در حوزه فاوا و تربیت صحیح جوانان تاثیر بسزایی در آینده مملکت دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: استفاده از بازی‌های رایانه‌ای خوب و هدفمند به‌جای بازی‌های خشن و غیر اخلاقی موجب تغییر طرز تفکر دانش‌آموزان و اشتیاق و ترغیب آنان در برقراری رقابتی سالم با یکدیگر می‌شود.

میررضایی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین این اداره کل و آموزش و پرورش افزود: استفاده از مرکز داده استان (دیتاسنتر) برای آنالیز اطلاعات دانش‌آموزان و نیز برگزاری استارتاپ‌ها و حضور کارآفرینان موفق در مدارس استان به‌منظور الگوبرداری دانش‌آموزان از اهداف انعقاد این تفاهمنامه همکاری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به ضریب نفوذ بالای IT در ایران و خصوصا استان سمنان، گفت: باید از هنر و جذابیت IT برای پایداری بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنیم .

این کارشناس ارشد ارتباطات و فناوری معتقد است: جایگزین کردن نرم‌افزار خوب و مناسب، بهترین گزینه به‌جای گرفتن تجهیزات رایانه‌ای از دانش‌آموزان است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان