استقبال از مسافران نوروزی در استان سمنان با برنامه های نوین

خبرگزاری شبستان:دبیر ستاد تسهیلات سفر استان سمنان گفت: استان سمنان با برنامه‌های جدید از جمله ارائه اینترنت رایگان، نرم افزار جامع گردشگری استان و …. به استقبال مسافران و گردشگران نوروزی می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه بیدختی افزود: ۲۰ نقطه این استان زیر چتر وای فای رایگان ویژه عید نوروز ۹۶ قرار گرفته اند و اطلاعات گردشگری استان از جمله نقشه، بروشور و … از طریق برنامه نرم افزار جامع گردشگری به مسافران و گردشگران ارائه می شود.

وی گفت: نرم افزار جامع گردشگری استان سمنان شامل نقشه، عکس، مسیرها، جاذبه ها، لیست تاسیسات گردشگری و … است و علاوه بر نرم افزار، از طریق QR Code ، پایگاه اینترنتی اداره کل و برنامه جامع گردشگری به مسافران و گردشگران ارائه می‌شود.

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان سمنان افزود: بخش دیگر اطلاع رسانی به مسافران نیز از طریق ارائه نقشه و بروشور و … انجام می‌شود و در این راستا ۱۵۰ هزار نسخه نقشه و بروشور استان سمنان آماده توزیع است.

بیدختی با بیان اینکه استان سمنان در نوروز امسال ظرفیت اسکان بیش از ۱۶ هزار مسافر و گردشگر را دارد، گفت: هتل‌ها در این ایام می‌توانند ۶۶۰ نفر، مهمانپذیرها ۲۹۲ نفر، هتل آپارتمان ها ۲۳۵ نفر، خانه مسافر و اقامتگاههای بوم گردی ۶۹۰ نفر، کمپ ها یک هزار و ۶۵۳ نفر، مدارس ۱۰ هزار نفر و سایر واحدهای اقامتی دو هزار و ۷۵۰ نفر را پذیرش کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ۶۴ پایگاه اطلاع رسانی و راهنمای مسافر با مشارکت دستگاههای اجرایی در استان سمنان در ایام نوروز مسافران را راهنمایی می‌کنند.

وی افزود: برپایی ۲۸ سفره هفت سین در میادین ورودی شهرهای استان، اجرای جشنواره ها و مسابقه های فرهنگی، برپایی ۲۰ بازارچه و نمایشگاه عرضه صنایع دستی و سوغات از دیگر برنامه های استان سمنان برای استقبال از مسافران نوروزی است.

سالانه ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می‌کنند.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که ۷۱۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان