“عید شما مبارک”ویژه برنامه سال نو شبکه شما از سمنان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان گفت: برنامه سال تحویل شبکه شما از سمنان به مدت ۷ ساعت به صورت زنده با عنوان “عید شما مبارک” پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مرآت، نشست خبری مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان در روزهای پایانی سال ۹۵ با محوریت تشریح ویژه برنامه‌های نوروز صدا و سیما با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

محمد منتظر حجت مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان در این نشست از افتتاح صفحه خبرگزاری صدا و سیمای استان و نیز کانال تلگرام آن خبر داد و گفت: بخش رادیو نمای این مرکز نیز راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان با اشاره به افتخارات این مرکز در سالجاری گفت: صدا و سیمای مرکز سمنان در نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز که در خوزستان برگزار شد خوش درخشید.

وی با بیان اینکه سمنان با ۱۷ اثر در بخش سیما به طور مشترک با خوزستان جایگاه اول را کسب کرد، افزود: سمنان در این جشنواره با۱۱ اثر در بخش صدا توانست جایگاه ششم را کسب کند.

منتظر حجت با اشاره به اینکه مرکز صدا و سیمای سمنان با ۱۰ اثر رتبه نهم را از آن خود کرد، اظهار کرد: این مرکز در بخش پژوهش با ۵ اثر حضور یافت که جایگاه چهارم را به دست آورد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان همچنین تصریح کرد: ۵ جایزه، ۹ تقدیر و کسب عنوان مرکز برتر در تولید تله فیلم و اثر نمایشی از دیگر موفقیت‌های این مرکز است.

وی با بیان اینکه مرکز صدا و سیمای سمنان در سیزدهمین جشنواره فناوری رسانه در تهران با ۷ اثر توانست ۳ جایزه کسب کند، گفت: اولین تندیس فنی برای مرکز سمنان در کل دوره فعالیت کسب شد.

منتظر حجت از افزایش ساعت پخش برنامه‌های صدا و سیما در سال آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر برنامه‌های رادیویی ۲۲ ساعته است که از اول رمضان ۹۶ رادیو ۲۴ ساعته خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان با اشاره به اینکه بخش سیمای این مرکز به صورت روزانه ۱۳ ساعت فعالیت دارد، بیان کرد: فعالیت بخش سیما از رمضان از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و سپس در اول مهر ماه ۲۴ ساعته خواهد شد.

وی با بیان اینکه اهداف برنامه‌های نوروزی علاوه بر ایجاد لحظات شاد، اطلاع رسانی و معرفی استان خواهد بود، گفت: تعداد زیادی برنامه هم برای معرفی استان به سایر شبکه‌ها ارسال شد که از ۲۰ اسفند آغاز شده است.

منتظر حجت با توجه به اینکه همکاران صدا و سیما از همان لحظه سال تحویل فعالیت نوروزی خود را شروع می‌کنند، افزود: بخش صدای این مرکز از امروز فعالیتش را به صورت سه ساعت در روز شروع خواهد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان در ادامه اظهار کرد: این بخش نیز از ۲۸ اسفندماه فعالیتش را به ۴ ساعت در روز خواهد رساند.

وی با بیان اینکه برنامه “عطر بهار بوی یاس” تا پایان نوروز ادامه خواهد داشت، گفت: ویژه برنامه‌ای از۳۰ اسفندماه سال جاری به مدت ۱۸۰ دقیقه از مرکز صدا و سیمای سمنان پخش خواهد شد.

منتظرحجت با اشاره به پخش برنامه ” سفرنامه” به مدت ۶۰ دقیقه بیان کرد: این برنامه ۳۰ قسمت دارد که به معرفی ۳۰ استان می‌پردازد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان با توجه به اینکه شبهای نقره‌ای هم ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: طنز و سرگرمی “قند عسل” در ۳۰ قسمت پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ قسمت مستند در رادیو پیش بینی شده است، گفت: ۱۵ برنامه نغمه‌های نوروزی، ۲۵ برنامه نوروز در خانه و مسابقه رادیو نما نیز که با مشارکت مردم و ارسال عکس و فیلم برگزار می‌شود از رادیو پخش خواهد شد.

منتظرحجت با اشاره به اینکه شبکه شما ماحصل تلاش ۳۳ مرکز استانی است، بیان کرد: برنامه سال تحویل شبکه شما از سمنان به مدت ۷ ساعت تولیدی و به صورت زنده با عنوان “عید شما مبارک” پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان همچنین تصریح کرد: برنامه ” از عمارت خیل خان مهدیشهر” با حضور چهره‌های سرشناس استانی و ملی همزمان از شبکه جام جم نیز پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه شبانه به مدت ۶۰ دقیقه از برج ققنوس پخش خواهد شد، اظهار کرد: برنامه رنگین کمان از ساعت ۱۸ برای کودکان روی آنتن خواهد رفت.

منتظر حجت پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت و راهیان نور را یکی از وظایف سازمان برشمرد و گفت: از ۲۲ اسفند به صورت پخش مستقیم با مناطق عملیاتی ارتباط زنده برقرار خواهیم کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان در ادامه افزود: یکی دیگر از کارها مستندسازی راهیان نور در ۸ قسمت است که در این ایام پخش خواهد شد.

وی، پخش سریال مرد هزار چهره از ساعت ۱۶ پخش ۱۴ فیلم سینمایی ایرانی و خارجی از ساعت ۱۳:۳۰، باز پخش تعدادی از تولیدات برجسته سال ۹۵، پخش مستند ۱۳ قسمتی گردشگری ” قلب کومش” برای معرفی آدب و رسوم و مناظر گردشگری، پخش چند مجموعه داستانی کوتاه نیز در حوزه‌های مختلف نظیر اقتصاد مقاومتی و شخصیتهای استان و… را از دیگر برنامه‌های نوروزی این مرکز عنوان کرد.

منتظرحجت در ادامه افزود: در این ایام ۴ مستند اقتصادی پخش خواهد شد که به طور ویژه به اقتصاد مقاومتی پرداخته است.

وی در خصوص برنامه‌های نوروزی بخش خبر این مرکز گفت: در این مرکز ۲۴ گزارش تولیدی خبری پیش بینی شده است که در بخش‌های خبری سراسری پخش خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان با بیان اینکه در این ایام نیز چند ارتباط زنده در جاده‌های استان با شبکه خبر خواهیم داشت، افزود: امیدواریم با معرفی خوب استان به استان مقصد گردشگری تبدیل شویم.

وی با اشاره به پوشش آنالوگ و دیجیتال این مرکز بیان کرد: در بخش‌های صدا و سیمای این مرکز پوشش آنالوگ ۱۰۰ درصدی است.

منتظرحجت از افزایش پوشش دیجیتال در استان خبر داد و گفت: پوشش۹۰ درصدی ts1، ۸۶ درصدی ts2، ۴۶ درصدی ts3 صورت می‌گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا ۳ سال آینده به پوشش دیجیتال ۱۰۰ درصد برسیم، گفت: این امر نیازمند منابع استانی است.

وی با اشاره به اینکه نظرسنجی‌های این مرکز فصلی انجام می‌شود که آخرین آن برای پاییز است، بیان کرد: مخاطب بخش سیما ۶۸ درصد، مخاطب بخش صدا ۲۹ درصد است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان در ادامه افزود: میانگین مخاطبان کشوری بخش سیما ۶۲ درصد و بخش صدا ۲۹ درصد است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان