اصناف مجاز به فعالیت در استان سمنان معرفی شد

سید مهدی برهانی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت اصناف طبق دستورالعمل‌های جدید ستاد مقابله با کرونا به سه گروه تقسیم‌بندی شد.

وی بیان کرد: واحدهای صنفی که باید به صورت ۱۰۰ درصد فعالیت داشته تا بتوانند مایحتاج و خدمات ضروری مردم را پاسخگو باشند شامل سوپر مارکت، لبنیات، قصابی- مرغ‌فروشی، تجهیزات پزشکی و بهداشتی، نانوایی، خشکشویی و قالیشویی، آژانس‌ها و رستوران‌ها و اغذیه و کبابی و طباخی صرفا بیرون بر، جزو واحدهای صنفی ضروری است.

این اصناف تشویق می شوند تا با تمهیدات لازم و با افزایش ساعت کاری، مردم بتوانند با آرامش نسبت به خرید و دریافت خدمات بپردازند.

صنف‌های غیرضروری، پاساژها و مراکز خرید بزرگ، باشگاه‌های ورزشی و بازارهای سرپوشیده و سنتی جزو گروه‌هایی است که تا ۱۵ فروردین تعطیل است و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت به طور جدی با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به گروهی که با تشخیص مسئولان استان سمنان در حد ضرورت برای خدمات‌دهی به مردم ضروری تشخیص داده شد، تصریح کرد: این واحدهای صنفی با ارائه لیست از سوی اتحادیه‌ها مشخص شده و به صورت کشیک تا ۱۵ فروردین برای خدمات‌دهی به مردم فعالیت دارد.

برهانی به اصناف مجاز به فعالیت در حد ضرورت اشاره و عنوان کرد: ۲۷ واحد صنفی با توجه به لیست ارسالی اتحادیه و بنا به تشخیص مسئولان استانی مرتبط در این گروه قرار گرفت.

وی اصناف مجاز به فعالیت در حد ضرورت و به صورت کشیک در استان سمنان را به شرح زیر عنوان کرد:

ابزار یراق، تعمیرگاه، لوازم یدکی، پلاستیک فروشی، خرازی، ویدئو کلوپ، لوازم ساختمانی و بهداشتی، تعمیر لوازم خانگی، الکتریکی، آپاراتی و تعویض روغن، لاستیک فروشی، خیاطی، کلیدسازی، تعمیرات موبایل، تعمیرات کفش، مصالح ساختمانی، شیشه بری، آهن آلات، تعمیر آسانسور، عینک فروشی، ایزوگام، تخلیه چاه، تصفیه آب، خدمات چاپ، سم و کودفروشی،رنگ فروشی و خدمات درودگری.

ضدعفونی کردن شهرهای استان سمنان و حتی تعدادی از روستاها توسط نیروهای شهرداری، سپاه و گروه های مردمی از برنامه های مهمی است که این روزها شهروندان شاهد اجرای آن در مبارزه با کرونا هستند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.