افتتاح نخستین مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان کشور

نخستین مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان کشور با نام مرکز نیکوکاری اهل‌بیت(ع) ظهر امروز در آئینی با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در سمنان افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، این مرکز نیکوکاری با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان و سازمان بسیج اصناف کشور افتتاح شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در آئین افتتاح این مرکز نیکوکاری اظهار داشت: مرکز نیکوکاری اهل‌بیت(ع) اصناف و بازاریان شهرستان سمنان، به‌عنوان نخستین مرکز نیکوکاری با رویکرد تخصصی، حمایتی، توانمندسازی و کارآفرینی برای نیازمندان این شهرستان که منطبق باسیاست‌های کلان کشور است آغاز به‌کار کرد.
سید جواد رضوی با اشاره به اجرای دستورات مبین اسلام در راستای توسعه روح انفاق و نیکوکاری در جامعه اسلامی گفت: مراکز نیکوکاری باهدف رفع فقر، محرومیت و مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی نیازمندان و محول کردن امور به مردم ایجاد می‌شوند.
وی با اشاره به اجرای دستورات مبین اسلام در راستای توسعه روح انفاق و نیکوکاری در جامعه اسلامی افزود: مراکز نیکوکاری باهدف رفع فقر، محرومیت و مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی نیازمندان و محول کردن امور به مردم ایجاد می‌شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان اهداف این مرکز را شناسایی نیازمندان واقعی، ارائه خدمات هدفمند به آنان با رویکرد حمایتی، توانمندسازی کسب‌وکارهای نیازمندان دانست و افزود: با آغاز به کار مرکز نیکوکاری اهل‌بیت(ع) اصناف و بازاریان در شهرستان سمنان، تعداد مراکز نیکوکاری این استان به ۴۰ مرکز رسید.
رضوی از ایجاد چهار مرکز نیکوکاری دیگر در شهرستان‌های مهدی‌شهر، شاهرود، دامغان و گرمسار در قالب مراکز نیکوکاری اصناف و بازاریان در آینده خبر داد و گفت: بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌ها مردم استان سمنان با محوریت اصناف و بازاریان و با هدف توانمندسازی و کسب‌وکار برای نیازمندان در دستور کار قرار دارد.
رضوی به کمک مردم به نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری استان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: کمک مردم این استان در این مدت به ۱۶ میلیارد تومان در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی رسیده است.