مانیتورینگ شهری در شهرستان‌های سمنان راه‌اندازی شود

استاندار سمنان با بیان اینکه مانیتورینگ شهری یکی از مؤلفه‌های اصلی پیشرفت شهری محسوب می‌شود بر ضرورت راه‌اندازی آن در شهرهای استان سمنان تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا آشناگر در نشست مجمع شهرداران استان سمنان در استانداری سمنان اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح‌های جامع شهری با گذشت یک دهه به سرانجام نرسیده باید در این خصوص بازنگری شود.
وی افزود: شهرداری‌ها در بافت قدیم شهرها ورود کرده و نسبت به بهسازی بافت قدیم اقدام کرده و تلاش کنند تا این طرح‌ها سرانجام بگیرد.
وی استان سمنان را دارای ظرفیت‌های گردشگری طبیعی، عرفانی، تاریخی، علمی، فرهنگی و ورزشی دانست و خاطرنشان کرد: شهرداران نقش اصلی را در جذب گردشگران دارند.
استاندار سمنان با بیان اینکه زیباسازی شهرها در توسعه گردشگری نقش بسایر مهمی دارد افزود: در اقلیم‌های کویری، ایجاد طراوت و جاذبه‌ در شهر می‌تواند سبب جذب گردشگر شود و در این راستا نیز خوشبختانه اقدامات خوبی در سطح شهرها و روستاهای استان سمنان صورت گرفته که سبب افزایش بازدید گردشگران شده است.
آشناگر با بیان اینکه جذب گردشگر با هدف توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال، باید اولویت مهم شهرداری‌های استان سمنان باشد، گفت: یکی از زمینه‌هایی که می‌توان با ترویج آن به اشتغال‌زایی در شهرها و روستاها رسید، مقوله گردشگری است.
وی خواستار توجه بیشتر شهرداران استان سمنان به افزایش ماندگاری مسافران و به خصوص زائران رضوی در شهرها شد و بیان کرد: در آستانه عید نوروز باید فضاهای شهری را به گونه‌ای مناسب کرد تا بتوانیم شاهد ماندگاری مسافران باشیم.
عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان بیان کرد: باید توجه داشت که برای اجرای طرح‌های شهری می‌توان از ظرفیت مطلوب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز بهره برد.