افتتاح ۸ پروژه عمرانی برق‌رسانی در شهرستان سمنان

مدیر توزیع برق شهرستان سمنان گفت: به مناسبت دهه فجر امسال، هشت پروژه عمرانی برق‌رسانی در این شهرستان افتتاح می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا قیومی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر امسال، هشت پروژه با هدف احداث و اصلاح شبکه‌ها، تغذیه برق متقاضیان جدید، توسعه روشنایی معابر و ظرفیت‌سازی برای مشترکان افتتاح می‌شود.
مدیر توزیع برق شهرستان سمنان بیان کرد: به‌منظور بهره‌برداری از این تعداد پروژه، ۲۱ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.
قیومی افزود: پروژه احداث ۶ هزار و ۷۰۰ متر شبکه فشار ضعیف در نقاط مختلف شهرستان سمنان با مبلغ چهار میلیارد ریال، سه پروژه توسعه و بهینه‌سازی ۱۴ هزار و ۳۶۱ متر خطوط فشار متوسط با اعتبار ۹ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال، دو پروژه بهسازی و نصب ۲۴ ایستگاه توزیع برق با مبلغ چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به‌عنوان پروژه‌هایی هستند که در ایام‌الله دهه فجر سال ۹۷ افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: پروژه احداث و اصلاح یک‌هزار و ۶۰۰ متر شبکه روشنایی معابر شهرستان سمنان با هزینه‌ای معادل یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال و پروژه بهینه‌سازی ۴۰ دستگاه تابلوی دیماندی و یک‌هزار و ۱۰۰ انشعاب آمپری با مبلغ دو میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در ایام‌الله دهه فجر امسال است.
مدیر توزیع برق شهرستان سمنان با اشاره به این‌که در زمینه توسعه زیرساخت‌های برق‌رسانی در این شهرستان پس از انقلاب اسلامی، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است، افزود: ۹۳ درصد شبکه‌ها و تأسیسات توزیع برق در شهرستان سمنان بعد از انقلاب احداث شده است.
قیومی تصریح کرد: در طول ۴۰ سال اخیر، یک‌هزار و ۶۷۶ کیلومتر شبکه هوایی و زمینی در شهرستان سمنان احداث شده؛ درحالی‌که آمار قبل از انقلاب، ۱۸۷ کیلومتر بوده و قبل از انقلاب ۸۶ دستگاه پست وجود داشته و پس از انقلاب تاکنون یک‌هزار و ۸۹ ایستگاه توزیع برق نصب و به بهره‌برداری رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه انشعاب برق چاه‌های آب کشاورزی در شهرستان سمنان، هشت انشعاب قبل از انقلاب برقرار بوده و ۱۴۰ انشعاب در این بخش پس از انقلاب اسلامی برقرار شده است.