۸۰ درصد تعهد اشتغال سال ۹۷ در استان سمنان محقق شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۸۰ درصد تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان با ایجاد هشت هزار و ۵۱۰ شغل در ۹ ماه سال ۹۷ در سامانه رصد ثبت شد.
به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان عصر یکشنبه در سی و پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: شهرستان شاهرود با ۲ هزار و ۲۲ شغل و ۲۴ درصد اشتغال ایجاد شده در این مدت در استان رتبه نخست را نسبت به کل شهرستان ها دارد.
وی بیان کرد: سمنان با یک هزار و ۹۶۰ شغل، گرمسار با یک هزار و ۶۶۴ شغل و دامغان با ایجاد ۹۳۰ شغل در ۹ ماه سال ۹۷ در رتبه های بعدی هستند.
به گفته وی، مهدیشهر، میامی، آرادان و سرخه به ترتیب ۸۴۲، ۳۹۶، ۳۶۹ و ۳۲۷ شغل در ۹ ماه سال ۹۷ ایجاد کردند.
غنیان با بیان اینکه اعتبار ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی استان سمنان ۱۱۲ هزار میلیون ریال است، اظهار داشت: ۸۹ هزار و ۴۷۰ میلیون ریال در ۹ ماه سال ۹۷ معادل ۸۰ درصد سهمیه تسهیلات اشتغال خانگی به یک هزار و ۵۱ طرح پرداخت شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: یک هزار و ۲۷۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال سهم استان از تسهیلات روستایی و عشایری است که ۹۷ درصد آن به متقاضیان پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا، شغل های ایجاد شده در استان سمنان در ۹ ماه امسال ۳۳٫۷ درصد مربوط به حوزه صنعت، ۱۶٫۵ درصد مربوط به حوزه کشاورزی و ۴۹٫۸ درصد مربوط به حوزه خدمات بوده است.
به گزارش ایرنا، در سی و پنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان با حضور علیرضا آشناگر استاندار، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ منابع استانداری سمنان، فرمانداران و جمعی از مسئولان استانی، گزارش بانک ها در زمینه تسهیلات اشتغال خانگی و روستایی و عشایری و عملکرد اشتغال ثبت شده دستگاه های اجرایی استان در سامانه رصد ارائه شد.