افزایش امیدها به آغاز فرآیند مهاجرت معکوس به روستاهای استان سمنان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های حمایتی و توسعه‌محور این مجموعه از روستاییان استان از افزایش امیدها برای مهاجرت معکوس به شماری از روستاهای این استان خبرداد.

سرهنگ جبار دوست محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان با اشاره به شعار سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: بسیج سازندگی استان در همین راستا با مشارکت برخی دستگاه‌های اجرایی استان برنامه جامعی برای محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در شماری از روستاهای این استان به اجرا در می‌آورد.

وی از شناسایی ۵۹ روستای این استان برای اجرایی شدن این طرح ملی خبر داد و افزود: این روستاها در سه دهستان بزرگ استان که از ظرفیت‌های مناسبی برخوردارند انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه این روستاها در سه شهرستان شرقی استان انتخاب شدند اضافه کرد: این ۵۹ روستا در سه‌دهستان خارتوران، فرومد و قهاب رستاق که در شهرستان‌های میامی، شاهرود و دامغان قرار دارند، واقع شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه این طرح در سال جاری اجرایی می‌شود ادامه داد: اعتبارات مورد نیاز برای این طرح بزرگ پیش‌بینی شده است.

سرهنگ دوست محمدیان با بیان اینکه نیمی از و اعتبارات این پروژه‌ها از سوی بسیج سازندگی سپاه و نیم دیگر آن از سوی دستگاه‌های دولتی تامین می‌شود خاطرنشان کرد: قرار است که در این طرح چندین طرح عمرانی و تولیدی در این بیش از ۵۰ روستای استان اجرایی و از محل آن ضمن افزایش تولید و اشتغال در این مناطق روستایی به ارتقاء اقتصاد کشاورزی در استان کمک شود تا از رهگذر آن زمینه و بستر برای افزایش مهاجرت معکوس از حاشیه شهرها به روستاها فراهم شود.

وی یادآوری کرد: برای اجرایی شدن این پروژه‌های عمرانی، تولیدی و خدماتی و… اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از سوی دستگاه‌های مجری طرح هزینه خواهد شد که ۵۰درصد آن از سوی بسیج سازندگی و ۵۰درصد دیگر از سوی دستگاه‌های اجرایی استان تامین و هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن ۵۵ پروژه عمرانی ، تولیدی و..در این مناطق روستایی برنامه‌ریزی شده گفت: خوشبختانه فرآیند اجرای کار در استان شروع شده و توافقات و هماهنگی‌های لازم با چندین دستگاه اجرایی استان برای عملیاتی شدن پروژه‌ها نیز انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان اضافه کرد: این طرح در سال‌های آتی در دیگر روستاهای مستعد استان نیز اجرایی خواهد شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان