افزایش ۱۵۰ درصدی آمار گردشگران و بازدیدکنندگان از سمنان

فرماندار سمنان گفت: در پنج‌ماهه نخست سال۹۷ شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی گردشگران و بازدیدکنندگان از ابنیه و فضاهای تاریخی و گردشگری این شهرستان بوده‌ایم.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس دانایی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه ستاد خدمات سفر سمنان به میزبانی فرمانداری شهرستان و بابیان اینکه افزایش ۱۵۰ درصدی بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی و گردشگری سمنان در پنج‌ماهه نخست سال ۹۷ به نسبت سال گذشته به ثبت رسیده است، تأکید کرد: این میزان افزایش نشان‌دهنده ظرفیت‌های خوب گردشگری در مرکز استان است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی هدفمند و صحیح در راستای شناساندن و ارتقای ظرفیت‌های گردشگری مرکز استان سمنان می‌توانیم شاهد افزایش میزان گردشگران در طول سال باشیم که در زمینهٔ توسعه اقتصادی و اشتغال می‌تواند به شهرستان سمنان کمک شایانی کند.

فرماندار سمنان بابیان اینکه تأثیرگذاری صنعت توریسم در استان می‌بایست تبیین شده و جدی گرفته شود، تأکید کرد: ۱۳ دفتر خدمات گردشگری در شهرستان به‌عنوان واسطه میان عرضه‌کننده و متقاضی خدمات گردشگری و توریستی فعالیت دارند که با ایجاد تعامل و فراهم آوردن زمینه ارتباطی میان آن‌ها و مسئولان دولتی می‌توان تکامل و توسعه صنعت گردشگری را شاهد بود.

دانایی درباره اقدامات اخیر در راستای ارتقای گردشگری در سمنان نیز توضیح داد: برپایی برنامه‌هایی مانند شب فرهنگی سمنان در برج میلاد تهران با حضور کارشناسان و گردشگران و برپایی ۱۲ دوره باغ گشت با هدف ارتقا حس خودباوری و آشنایی نسل جوان با داشته های فرهنگی و تاریخی و مذهبی، دو اقدامی بود که در شش ماهه نخست سال جاری توانست اثرگذاری بسزایی را در جذب گردشگر به سمنان داشته باشد که امیدواریم در طول سال این حرکات ادامه پیدا کند.