افزایش ۱۸ درصدی سرقت احشام در استان سمنان

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: سرقت احشام در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸درصد افزایش داشته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سرهنگ رضا بینقی در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در فرماندهی استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: بنابراین صاحبان دامداری‌ها باید با ساماندهی و قراردادن نگهبان احتمال وقوع این جرم را کاهش دهند.
وی با بیان اینکه سرقت خودرو در استان سمنان به میزان ۷ درصد کاهش داشته است افزود: مردم می‌توانند در پیشگیری از جرایمی همچون سرقت نقشی مهمی داشته باشند.
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: کشف ۱۱۲ درصدی خودروهای سرقتی در استان سمنان نشانگر تلاش مجدانه و مستمر ماموران خدوم پلیس در کلانتری‌ها و پلیس آگاهی است.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از سارقان را سرقت اولی‌ها تشکیل می دهند، افزود: ۶۰ درصد از سرقت‌های صورت گرفته در استان سمنان مربوط به سرقت‌های خرد است که روند ارتکاب به آن در استان در مقایسه با سایر استان‌ها بالا است.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان بیان داشت: بخش قابل توجهی از پرونده‌های استان مربوط به سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره است که ۷۰ درصد از این سارقان معتاد به مواد مخدر هستند.

سرهنگ بینقی افزود: با توجه به اینکه ساختمان‌های نیمه کاره مملو از ابزار و مصالح است، برای سارقان راحت‌ترین راه سرقت باشد و این امر می‌طلبد که پیمانکاران ساختمانی دقت بیشتری را در این زمینه اعمال کنند.

وی متذکر شد: ۹۰ درصد از سارقان منزل در استان سمنان غیر بومی هستند و با توجه به اینکه از ابتدای امسال سرقت از منزل در سطح استان ۱۲ درصد افزایش یافته است مردم باید منازلشان را ایمن‌تر کنند.