اقدامات شهرداری سمنان در مقابله با کرونا

سید محمد ناظم رضوی، شهردار سمنان گفت: اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا با تمام توان از سوی شهرداری سمنان انجام می شود و تا به امروز بیش از یک و نیم میلیون لیتر ماده ضدعفونی کننده مصرف شد.

رضوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: روزانه ۲۵هزار لیتر مواد ضدعفونی مصرفی جهت ضدعفونی کردن معابر، اماکن عمومی، ناوگان حمل و نقل عمومی، بوستان‌ها، آرامستان، بازارچه ها و سطل های پسماند مصرف می شود.

همچنین سازمان پسماند به صورت روزانه ۲ تن زباله های عفونی را از مراکز درمانی شهر برای نابودسازی در کوره زباله سوز جمع آوری می کند.

وی اضافه کرد: با حضور ۱۴۵ تیم خودرویی شهرداری از زمان شیوع کرونا، در ۱۰ مرحله ضدعفونی کردن سراسری معابر شهری و چهار مرحله ضد عفونی کردن محله به محله در سطح مناطق سه گانه شهر سمنان با مشارکت سپاه، منابع طبیعی و جهادکشاورزی انجام شد.

نصب یکهزار و ۵۰۰ مترمربع تبلیغات شهری برای آموزش عمومی و نصب تابلوهای اطلاع رسانی، فرهنگی، آموزشی در ۱۵۵ نقطه از شهر از دیگر اقدامات شهرداری سمنان بود.

وی گفت:همچنین برای جلوگیری از شیوع کرونا، در بین کارکنان یکهزار و ۵۰۰ بسته و سه هزار بسته اقلام بهداشتی بین پاکبانان شهرداری سمنان توزیع شد.

از ابتدای شیوع کرونا تا به حال کارکنان شهرداری چهار هزار و ۵۵۰ ساعت در ضدعفونی معابر شهری همکاری داشتند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست کم ۲ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، طبق آخرین آمار تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس در ایران ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر است که از این تعداد تا به حال چهار هزار و ۹۵۸ نفر فوت و ۵۴ هزار و ۶۴ نفر بهبود یافته اند.