امسال ۶ هزار فرصت شغلی در استان سمنان ایجاد شد

حشمت الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان، با بیان اینکه تعهد اشتغال استان برای امسال ۱۰ هزار و ۶۰۳ نفر است، گفت: نزدیک به ۶ هزار فرصت شغلی در سه فصل گذشته از سال ۹۸ در استان ایجاد شد.
ایجاد اشتغال در هشت شهرستان سمنان، سرخه، گرمسار، آرادان، میامی، مهدیشهر، شاهرود و دامغان برنامه‌ریزی شده و از ابتدای فروردین تا پایان آبان، ۵۶ درصد تعهد اشتغال استان سمنان برای امسال محقق شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تعهد اشتغال به صورت کامل محقق شود.
ایجاد ۲ هزار و ۸۵۹ شغل در شهرستان سمنان برای امسال برنامه‌ریزی شد که براساس آمار از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال یک‌هزار و ۶۲۸ شغل ایجاد شد.
اشتغال‌زایی برای ۲ هزار و ۱۸۰ نفر امسال در شهرستان شاهرود هدف‌گذاری شده بود که از ابتدای فروردین تا پایان آبان یک هزار و ۳۹۷ فرصت شغلی جدید در این شهرستان ایجاد شد.
تعهد ایجاد اشتغال امسال مربوط به شهرستان دامغان ایجاد یک‌هزار و ۱۳۰ فرصت شغلی است که در سه فصل از سال ۶۸۵ فرصت شغلی ایجاد و ۹۱ درصد تعهد محقق شد.
تعهد استان سمنان برای اشتغال در دوره هشت‌ ماهه اشتغال‌زایی برای هفت هزار و ۶۹ نفر بود که ۸۶ درصد تعهد در استان محقق شد و حدود ۶ هزار نفر به کارگمارده ‌شدند.
عسگری خاطرنشان کرد: سال گذشته تعهد اشتغال استان ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر بود و استان موفق به ایجاد اشتغال بیش از تعهد شد. همچنین استان سمنان ۱۰۳ درصد تحقق ایجاد اشتغال داشت و جزو استان های پیشرو در کشور بود و باید تلاش شود تعهد اشتغال استان سمنان امسال مانند سال گذشته به طور ۱۰۰ درصد محقق شود و روند کاهش نرخ آمار بیکاری به واسطه اشتغال‌زایی مانند سال گذشته ادامه یابد.
از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال هفت هزار و ۳۹۰ نفر به عنوان جویندگان کار شناسایی شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جویندگان کار در استان سمنان ۲۲ درصد کاهش یافتند.
از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال یک هزار و ۹۵۷ نفر و سال گذشته در همین دوره مشابه یک هزار و ۷۷۵ نفر به کار گمارده شدند که آمار نشان‌دهنده افزایش ۱۰ درصدی افراد اشتغال یافته است.
نرخ بیکاری در استان سمنان حدود ۷.۹ است و این استان جزو سه استان برتر کشور در زمینه کاهش نرخ بیکاری و اشتغال‌زایی است.