اولین باشگاه تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور در سمنان ایجاد شد

سمنان- ایرنا- اولین باشگاه تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور در استان سمنان، با به عضویت درآمدن ۲۵۰ فعال حوزه تجاری و کشاورزی استان راه‌اندازی شد.

اولین باشگاه تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور در سمنان ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سمنان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: این باشگاه با هدف حمایت از بخش خصوصی، فعالان تولیدکننده و کمک به بخش دولتی و افزایش صادرات در استان سمنان آغاز به کار کرد.

منوچهر صادقی با اشاره به برگزاری همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان در هفته جاری با حضور محمدرضا خباز استاندار و محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، گفت: فعال شدن این باشگاه در حاشیه این همایش بود و به عضویت در آمدن سرمایه گذاران در این باشگاه به منظور جذب هر بیشتر سرمایه ها در استان سمنان است.

وی به منویات مقام معظم رهبری درباره اهمیت فعالیت و مشارکت بخش خصوصی در توسعه کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به این که این باشگاه با بیش از ۷۰ کشور خارجی ارتباط دارد، می تواند مراودات تجاری و صادرات را آسان سازد.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری سمنان گفت: ارتباطات، آموزش و نگاه حرفه ای به صادرات و تولیدات از دیگر فعالیت های این باشگاه است.

همایش رونق تولید و توسعه صادرات استان سمنان در هفته جاری با حضور محمدرضا خباز استاندار و محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و جمعی از مسوولان استانی، نمایندگان ۱۲۰ واحد تجاری و صنعتی و ۳۰ واحد کشاورزی از استان برگزار شد.

تاکنون ۷۷۲ واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان از هزار و ۸۰۳ واحد تولیدی معرفی شده به بانک‌های استان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان چهار هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال شدند و بر اساس اعلام مسوولان، تا کنون ۷۶ درصد از اشتغال پیش بینی شده در واحدهای دریافت کننده این تسهیلات در استان سمنان محقق شده است.

در دولت تدبیر و امید در استان سمنان ٨٧ طرح با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵٧۵ میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.

۱۱۷ باشگاه صادراتی و تولیدی در کل دنیا وجود دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان