۶ سکوی پرواز برای بالگردهای هلال‌احمر در استان سمنان افتتاح شد

استاندار سمنان از افتتاح ۶ سکوی پرواز برای بالگردهای هلال‌احمر در استان سمنان خبر داد و گفت: پایگاه هوایی امداد و نجات هلال‌احمر در استان سمنان سطح کیفی امدادرسانی را در این استان افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز در دیدار با کارکنان هلال‌احمر استان سمنان با بیان برخی خدمات ارزنده جمعیت هلال‌احمر در این استان اظهار داشت: داوطلبان امدادگر همواره باروحیه جهادی وارد صحنه‌های حادثه می‌شوند و برای خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان از جان خود می‌گذرند.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از نهاد هلال‌احمر افزود: احداث پایگاه هوایی امداد و نجات هلال‌احمر در این استان ظرفیت‌های خوبی را در این حوزه فراهم کرده و سطح کیفیت و سرعت امدادرسانی را به هنگام حوادث بالا می‌برد.

استاندار سمنان هلال‌احمر را یک تشکل جهانی دانست و گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در این سازمان عضویت دارند و در سراسر کشور خدمت‌رسانی به مردم حادثه‌دیده یکی از اولویت‌های اعضای این نهاد داوطلبانه است.

وی با بیان اینکه این سازمان محدودیت جغرافیای در ارائه خدمات خود ندارد خاطرنشان کرد: در امر امدادرسانی به حادثه دیدگان هرگز مذهب و اصالت شخص برای امدادگران اهمیت ندارد و تنها حفظ سلامت وی برای امدادگر در اولویت قرار دارد.

خباز با اشاره به حادثه انفجار معدن در آزادشهر تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر در این حادثه نقش بسزایی برای نجات جان معدنچیان ایفا کردند و امدادگران سمنانی نیز برای حضور در عملیات نجات معدنچیان اقدام کردند.

وی اظهار داشت: گروه امداد و نجات استان سمنان با تمام ظرفیت و امکانات لازم در کمترین زمان به محل حادثه اعزام شدند و این نشان از روحیه جهادی و انسان‌دوستی این افراد است.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه قدردانی از زحمات اعضای این نهاد مقدس وظیفه همگانی است تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تجهیز جمعیت هلال‌احمر استان سمنان کمک کنند چراکه این نهاد به هنگام وقوع حادثه می‌تواند بسیاری از شرایط بحرانی را سامان‌دهی کند.

وی با بیان برخی اقدامات هلال‌احمر در حوادث اخیری که در کشور اتفاق افتاد اضافه کرد: امدادرسانی در سطح جاده‌ها، اجرای عملیات‌های مختلف در مواقع بروز حوادثی مانند سیل، طوفان، زلزله و برف از مهم‌ترین اقداماتی است که اخیراً در استان و سطح کشور از سوی جمعیت هلال‌احمر سامان‌دهی و رفع شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان