اولین نشست هم اندیشی بانوان با شهردار سمنان

اولین جلسه هم اندیشی بانوان موثر شهر سمنان با حضور شهردار سمنان در فرهنگسرای امید خانواده برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان، در این جلسه شهردار سمنان با اشاره به نقش مهم بانوان در کشور اظهار داشت: شناخت مسائل و مشکلات منطقه و آسیب شناسی در امور زنان نقش مهمی را در اصلاح مشکلات موجود ایفا می کند.

دکتر سید محمد ناظم رضوی با تاکید بر استمرار این جلسات تاکید کرد: با پیگیری های هدفمند این جلسات، باید تلاش کرد تا این گونه نشست ها منجر به نتایج مثبت گردد.

وی با اشاره به دغدغه های زیادی که در حوزه ی زنان وجود دارد، ابراز داشت: دیدگاه ما این است که مکانی با رعایت حدود اسلامی و شرعی برای پارک بانوان پیش بینی شود، تا بانوان راحت و بدون حجاب بتوانند فعالیت فیزیکی داشته باشند و البته جانمایی و پیش بینی های لازم برای پاتوق بانوان در نظر گرفته شده است.

ناظم رضوی در ادامه گفت: همچنین می توانیم از سالن ورزشی پارک ۱۷ شهریور به عنوان سالنی اختصاصی جهت استفاده بانوان سمنانی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر حفظ بافت تاریخی شهر، که اصل و فرهنگ مردمان سمنان را نشان می دهد اظهار داشت:باید با رفتار هوشمندانه سمنان را به عنوان شهر گردشگری مقصد معرفی و امکانات لازم را جهت استفاده گردشگران فراهم کنیم.

در ادامه جلسه مشاور امور بانوان در شهرداری سمنان نیز با اشاره به تلاش برای ایجاد بانک اطلاعاتی جامع بانوان توانمند و کارآفرین استان سمنان، گفت: هدف ما از این اقدام معرفی مشاغل درآمدزا و حمایت از بانوان فعالی است که وظیفه اصلی آنها، تحکیم بنیاد خانواده است.

در پایان نیز بانوان موثر شهر با ضمن بیان نظرات و دیدگاه های خود، خواستار معرفی بانوان توانمند، شناسایی زنان آسیب دیده، بی سرپرست و یا بد سرپرست و افزایش اعتبار جهت آموزش شهروندی زنان شدند.