افتتاح اولین واحد تولید ورق تکسون کشور در استان سمنان

علی تشنه دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: اولین واحد تولید کننده ورق تکسون کشور در شهرستان گرمسار این استان بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، تشنه دل شامگاه یکشنبه گفت: واحد تولیدی صنایع شیمیایی ارمغان سلولز مهدی در شهرستان گرمسار با حضور شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ، متقی فرماندار شهرستان گرمسار و تعدادی از مدیران اجرایی استانی و محلی به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت حدود ۳۲ هزار متر مربع و زیربنای ۱۲۸۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی گرمسار مستقر است و اولین واحد تولیدکننده ورق تکسون در کشور است که توانسته زمینه اشتغال حدود ۲۷ نفر را فراهم کند.

برای راه اندازی این واحد تولیدی حدود ۳۳۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد که ظرفیت تولید سالانه یک میلیون جفت انواع کفی کفش ، ۱۵۰۰۰ تن ورق تکسون و ۲۱۸۰۰ تن انواع چسب را دارد.

وی ادامه داد: در برنامه دیگری و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان و مسئولین استانی و محلی، شرکت طاها ویرا رادین در گرمسار به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی نیز اولین واحد تولیدکننده اسباب بازی و ماشین فلزی در کشور است که در زمینی به مساحت حدود ۶ هزار متر مربع و زیربنای ۱۳۳۰ متر مربع در شهرک صنعتی ایوانکی مستقر است.

برای راه اندازی این واحد تولیدی در حدود ۲۳۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد که ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار عدد مصنوعات کوچک مقیاس غیرالکترونیکی و اسباب بازی دارد که با راه اندازی این واحد تولیدی زمینه اشتغال ۸۵ نفر فراهم شد.

شریفی نژاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در ادامه سفر خود به شهرستان گرمسار، از شرکت ایران پیچکار تولید کننده انواع پیچ و مهره فولادی و آلیاژی واقع در ناحیه صنعتی حاجی آباد در شهرستان گرمسار بازدید کرد.