بیش از ۴۰ درصد داروهای دامی کشور در سمنان تولید می شود

سمنان-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به صدور پروانه تولید برای ۱۹۰ قلم داروی دامی در این استان، گفت: اکنون حدود هشت قلم از داروهای دامی به صورت انحصاری و بیش از ۴۰ درصد داروهای دامی کشور در این استان تولید می شود.

محمد سعیدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون ثبت داروی سازمان دامپزشکی کشور، مدیران و کارشناسان این سازمان از ۲ واحد دارویی در سمنان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تولید ۱۹۰ قلم انواع دارو، سموم، مکمل، دی کلسیم فسفات در هشت واحد فعال دارویی در استان، افزود: داروهایی که در شرکت ها و کارخانجات دارویی استان تولید می شود قابل رقابت با داروهای وارداتی است و تولید برخی از این داروها به صورت انحصاری تولید می‌شود.
وی با اشاره به آمادگی واحدهای تولید دارو در استان سمنان برای توسعه و نوآوری و همچنین تولید داروهای جدید با توجه به نیاز صنعت دامپروری ، اظهار داشت: برنامه‌های تولید انواع داروهای جدید در سطح استان هدف‌گذاری و پایه‌گذاری شده و امیدواریم بتوانیم با به کارگیری ۱۰۰ درصد ظرفیت این شرکت ها، تولید ۴۰ درصدی استان را به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.
وی با اشاره به همطرازی برخی از کارخانجات تولید داروهای دامی استان سمنان با کارخانجات بزرگ دنیا، خاطرنشان کرد: به همین دلیل آینده خوبی برای این شرکت های تولیدی ترسیم شده تا تولیدات دامی آنان به کشورهای اروپایی و توسعه یافته صادر شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: اکنون تولیدات دامی استان سمنان به کشورهای عراق، افغانستان، آسیای میانه صادر می شود و برنامه ریزی شده تا با اقدامات مناسب شرکت های دارویی و افزایش تولید این محصولات، صادرات به سایر کشور ها را داشته باشیم.
سعیدی با بیان این که استان سمنان از لحاظ تعداد پروانه تولید محصولات و داروی دامی، نیمی از پروانه کل کشور را به خود اختصاص داده، افزود: اگر چه از نظر تعداد کارخانه نسبت به کشور دارای کمترین واحد هستیم، ولی وجود ظرفیتها و استفاده از ظرفیت بالای این شرکت ها، باعث شده تا سهم خوبی از لحاظ تولید در کشور داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون ثبت داروی سازمان دامپزشکی کشور روز چهارشنبه از شرکت دارویی پارس دوفارما تولید کننده انواع محصولات پودری، پمادی و تزریقی، شرکت داروسازی رویان دارو،تولید کننده و توزیع کننده انواع محصولات دارویی دام و طیور در شهرک صنعتی شرق سمنان و شرکت افرن توسکا تولید کننده انزیمیت برای خوراک دام، طیور و آبزیان عبدالله آباد شهرستان سرخه بازدید کردند.
هدف از این بازدیدها، آشنایی اعضای این کمیسیون با ظرفیت های تولید دارو در استان سمنان و تبدیل واحدهای واردکننده دارو به تولید کننده داروهای دامی در کشور اعلام شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان